annonce

Mere end 10 år hos Ase: ”Det handler om arbejdsglæde og faglig udvikling”

I 2008 fik Stine Hedelund Jørgensen et tilbud som phoner hos Ase. I dag sidder hun, næsten 13 år efter, som konsulent.

”Det handler om arbejdsglæde og faglig udvikling. I dag sidder jeg som konsulent i Kundeservice, hvor jeg blandt andet arbejder med medlemmer, som er kommet i klemme”, siger Stine Hedelund Jørgensen. Foto: Stine Hedelund Jørgensen

”Det handler om arbejdsglæde og faglig udvikling. I dag sidder jeg som konsulent i Kundeservice, hvor jeg blandt andet arbejder med medlemmer, som er kommet i klemme”, siger Stine Hedelund Jørgensen. Foto: Stine Hedelund Jørgensen

Stine Hedelund Jørgensen blev færdiguddannet under finanskrisen i 2008 og havde det svært med at finde job.

I dag er hun 35 år og arbejder som konsulent hos Ase, hvor hun har været ansat de sidste 13 år.

Hendes arbejdsliv startede dog med fire timers vagter som phoner. Efter at have gjort sin uddannelse færdig i Kolding, var der ingen jobopslag inden for hendes branche.

Som 23-årig var hun klar til at træde ud på arbejdsmarkedet som multimediedesigner. Men da det ikke var muligt, tog hun fat i sit netværk og fik tilbudt et job som phoner i Ase.

”Efter en måned som phoner blev jeg tilbudt en fastansættelse som sælger, og det takkede jeg selvfølgelig ja til”, siger Stine Hedelund Jørgensen.

Selvom de færreste bliver 13 år i deres første job, har Stine formået at styrke og udvikle sine faglige kompetencer.

” Jeg fik løbende jobtilbud, men jeg valgte at blive i Ase, fordi jeg ville udvikle mig. Jeg havde mit eget team og blev uddannet internt i forhold til personaleansvar, salgscoaching, budgetter og andet”, fortæller Stine.

I Danmark skifter hver femte lønmodtager job hvert år, oplyser den faglige organisation Djøf, der repræsenterer godt 100.000 medlemmer fra de offentlige og private arbejdsmarked. Men hvad kræver det at beholde en medarbejder i så mange år? Hvad er opskriften på en god arbejdsplads? Ifølge Stine Hedelund Jørgensen er der to afgørende ingredienser.

”Det handler om arbejdsglæde og faglig udvikling. I dag sidder jeg som konsulent i Kundeservice, hvor jeg blandt andet arbejder med medlemmer, som er kommet i klemme”, siger Stine Hedelund Jørgensen.

Kundeservice hjælper med alt, lige fra vejledning om hvordan man taster ydelseskort til svar på spørgsmål om sygdom, barsel og opsigelse”, fortsætter hun.

Til trods for de mange år i samme virksomhed, har Stine Hedelund Jørgensen udviklet sig drastisk, understreger hun.

”Jeg bliver klogere hver dag, og min stilling fornyer sig, fordi afdelingen er konstant under forandring. Det er dét, som jeg værdsætter højt. Min chef er meget opmærksom og god til at udvikle vores faglige kompetencer”, fortæller Stine.

Men det er ikke kun Stine fra Kundeservice, som har arbejdet i mange år i Ase. I dag har mere end 50 procent af Ases medarbejdere været ansat mellem 5 og 40 år.

”Det er simpelthen det arbejdssted, der har fungeret bedst for mig”, siger 59-årige Birgit Bohnefeld i Kundeadministration, som har været ansat i 12 år.

”Vi har det godt med hinanden, og det er blandt andet derfor, at arbejdsglæden er så stor. Der kommer noget nyt hele tiden, og det er et spændende job med nye udfordringer”, fortæller hun.

Ase er en tværfaglig a-kasse og fagforening for lønmodtagere og selvstændige inden for alle brancher med næsten 150.000 medlemmer.

”Der sker altid noget nyt. Det er godt, at vi har forskellige faglige baggrunde, fordi vi lærer meget af hinanden, og vi er gode til at spørge hinanden til råds”, fortæller konsulent Charlotte Thomsen i Kundeservice, som har været ansat i 10 år.

Ase kæmper for at skabe størst mulig tryghed for sine medarbejdere, så de får de bedste betingelser for at trives godt på arbejde.

”Jeg har verdens bedste team. Vi er ligesom en familie. Jeg glæder mig hver dag til at komme på arbejde, fordi jeg ved, at jeg får en god dag. Min leder er god til at lytte og udfordre mig, så jeg prøver kræfter af med forskellige opgaver. Jeg kom f.eks. på et kursus for projektledelse, som har gavnet mig en del i mit nuværende arbejde”, fortæller salgskoordinator Line Klemmensen i Salgssupport, som har været ansat i 6 år.

Anmeld kommentaren

Giv redaktøren besked, hvis du synes indholdet virker forkert.

Anmeld kommentaren

Redaktøren er underrettet og vil kigge nærmere på indlægget.