annonce

Sådan får du flere kunder i din skønhedsklinik

Oplever du, at dine aftalebøger tager lang tid om at blive fyldt op? Så skyldes det sandsynligvis den store opblomstring af skønhedsklinikker de seneste år. Kunderne har et væld af klinikker at vælge mellem, derfor kræver det en større indsats at holde på kunderne i dag.

I denne artikel får du tre gode råd til, hvordan din aftalebog fyldes op igen.

Helhedsoplevelser sælger

Først og fremmest kan du som ejer eller ansat i en skønhedsklinik overveje, om klinikken har den rette atmosfære og indretning. Når en kunde bestiller en behandling hos en skønhedsklinik, bestiller kunden også et tiltrængt afbræk fra hverdagen. Et øjebliks forkælelse.

For at besøget i klinikken skal føles som en gennemgående rar og skøn oplevelse er der flere parametre, der skal opfyldes: En behagelig og personlig service fra medarbejdere, smukke samt eksklusive omgivelser og slutteligt et flot resultat. Af denne grund kan du med fordel undersøge, om I kan hæve kvaliteten på nogle af de tre ovenstående parametre.

Synlighed

Vi bruger mere tid end nogensinde på de sociale medier, og det afgrænser vores opmærksomhed mod de fysiske omgivelser og reklamer i bybilledet. Af denne grund bør du markedsføre klinikken på de platforme, som kunderne retter deres øjne mod mange timer om dagen, hvilket blandet andet er Facebook, Instagram mv.

Dét at holde sig synlig på de sociale medier kræver meget tid, og den tid er værd at prioritere, for på den måde gør du konstant kunderne opmærksomme på klinikkens eksistens. På den måde husker de bedre skønhedsklinikken, når de har brug for en behandling, eller måske de ovenikøbet bliver fristet til at købe en behandling, som de ikke vidste, at de havde brug for.

Drages af dygtighed

Et andet aspekt, der tiltrækker kunder, er faglighed og anerkendelse. Dette kan man som virksomhed synliggøre på mange forskellige måder heriblandt anmeldelser fra kunder, skildring af relevant efteruddannelse eller deltagelse i landsdækkende platforme indenfor branchen.

Sidstnævnte er en ny tendens, som blandt andet præges af platformen Treatsales. Denne hjemmeside samler de bedste indenfor skønhedsklinik og skønhedssalon på Treatsales platformen, således det er lettere for den enkelte at finde en anerkendt skønhedsklinik online ud fra deres geografiske placering, kriterier mv.

Dét at skildre virksomhedens kompetencer er vigtigt indenfor skønhed, idet en behandling kan være en tillidserklæring fra kundens side. Derfor kan du hæve virksomhedens faglige troværdighed ved at markedsføre dig på flere mulige platforme.

Anmeld kommentaren

Giv redaktøren besked, hvis du synes indholdet virker forkert.

Anmeld kommentaren

Redaktøren er underrettet og vil kigge nærmere på indlægget.