Business

Det er ikke bare vigtigt for en virksomhed at skaffe kunder - men også at holde på dem. Men hvordan gør man det på den bedste måde, uden at være bange for, de smutter over til konkurrenten?

Virksomhed

Meng & Company A/S

Adresse

Vestre Stationsvej 7, 2960 Rungsted Kyst

Telefon

+4570212345

E-mail

skrivtil@meng.dk

Webside

https://www.meng.dk/

Annonce Virksomhedsprofil - 26. jun 2019

Sådan holder du på dine kunder

I denne artikel kan du blive klogere på hemmeligheden bag gode og værdifulde kunderelationer.

Opmærksomhed på de rigtige tidspunkter

Alle virksomheder ved, hvor vigtigt det er at få kunder i butikken via gode marketingkampagner og omtale. Men, spørgsmålet er, hvordan man plejer kunder på den bedst tænkelige måde, så de har lyst til at blive hængende. En stor del af hemmeligheden ved at holde på kunderne er at give dem opmærksomhed på de rigtige tidspunkter og gå et skridt dybere ind i relationen mellem virksomhed og kunde.

Analyse af kunderelationen

En god måde at give kunder opmærksomhed på er ved at sende nyhedsbreve ud, der rammer deres behov, eller tilbyde dem en gratis gave i ny og næ. Det kunne være en e-bog, et online kursus eller et foredrag.

Hvis du gerne vil have loyale kunder, er det også en god idé at arbejde med NPS, så du kan få afdækket din virksomheds kunderelationer. Kunden skal ikke kun opleve en god service - men også have en god oplevelse.

Gode oplevelser skaber loyale kunder

Jo bedre din virksomhed kender kunderne, jo bedre vil man også kunne pleje dem. Og når en kunde får en god oplevelse, er der større chance for, at de vil udvise loyalitet. Det er altså din virksomhed, der skal starte den gode cirkel ved at opbygge kendskab til kundekredsen, og derefter lade den viden sprede sig som ringe i vandet. Så, underkend ikke værdien af at kende dine kunders baggrund og interesse. Det kan nemlig give et praj om, hvordan du skal behandle dem - og holde på dem.

Skab et følelsesmæssigt bånd

En anden god strategi er at sørge for at skabe et følelsesmæssigt bånd mellem kunden og virksomheden/produktet. Alt forskning peger på, at en emotionel tilknytning kan øge salget og holde på kunderne, da følelser ofte er styrende for kundes valg. Glem heller ikke at se kunden i øjnene ved at tage på kundebesøg, send en personlig mail eller ring op og få en snak om løst og fast. Dette engagement vil lønne sig i sidste ende. Men, der er selvfølgelig en hårfin balance mellem at være personlig og pågående - det er dine medarbejders fornemmeste opgave at kende forskellen.

Tak dine kunder

Husk at takke dine kunder og lade dem vide, de er værdsat. Det behøver ikke være med blomster og chokolade - men bare små ting, der gør, at kunden føler sig set. De bedste kunderelationer er dem, hvor kunden føler sig unik og har oplevelsen af at have et helt særligt bånd til virksomheden, som ingen andre har. Kan du skabe det - så er du langt på vejen mod loyale kunder, der bliver hængende i din butik langt ind i fremtiden.

Nyheder udvalgt til dig