annonce

Sådan kan for lidt søvn påvirke dine sportslige præstationer

De fleste mennesker er ofte på et eller andet tidspunkt i deres liv stødt på udsagnet

”husk nu at få nok søvn, det er godt for dig”. Men det er de færreste som rent faktisk tager dette seriøst, folk i dag sover mindre end nogensinde før, og mange gange kun 5 til 6 timer i døgnet, hvilket som sagt er langt under hvad vi bør sove. Dette skyldes ofte at folk har svært ved at falde i søvn, en af de største syndere til dette, er alt det lys som tit omgiver os lige inden vi skal sove. Derfor er det vigtigt fx at tage kontakt til firmaer som Gardinbussen, som kan komme og få sat gardiner op så du kan få de rette betingelser at falde i søvn under, du kan læse mere på bestil-gardinbussen.dk, og nok søvn er især også vigtigt hvis du også træner det skyldes at:

Kroppen restituerer mens du sover

Når du træner nedbryder du muskelcellerne i din krop, her er meningen så at de skal genopbygge sig selv igen, men hvis du ikke sover nok, kan din krop ikke nå at opbygge dem igen. Dette kan medføre at du i virkeligheden taber muskelmasse, fremfor at tage på i muskler. Herudover kan det også øge din risiko for skader, idet kroppen heller ikke når at reparere de små skader vi påføre vores krop når musklerne nedbrydes, og chancen for de udvikler sig til mere alvorlige skader stiger derfor.

Du får svært ved at komme afsted og yde til træningen

Alle kender til den træthed som følger med at sove for lidt, du føler dig ofte helt energiløs og har ikke det store overskud generelt. Dette kan gøre det markant svære at komme afsted til træning, og endnu sværere faktisk at få trænet produktivt, hvis du endelig kommer afsted.

Kommentarer


Anmeld kommentaren

Giv redaktøren besked, hvis du synes indholdet virker forkert.

Anmeld kommentaren

Redaktøren er underrettet og vil kigge nærmere på indlægget.