Business

De er umulige at komme udenom, og du har sikkert selv oplevet deres imponerende effekt på egen person.

Virksomhed

Asento

Adresse

Vesterbrogade 121, 6. sal, 1620 København V

Telefon

71 99 26 04

E-mail

kontakt@asento.dk

Webside

https://asento.dk/

Annonce Virksomhedsprofil - 23. jan 2019

Skab synlighed med Facebook annoncering

Med Facebook annoncering er det nemlig muligt at personliggøre sin marketing så præcist som muligt. Vi giver dig her et hurtigt overblik over, hvad der er vigtigt at overveje, før man begynder på Facebook annoncering.

Kend din målgruppe

Facebook er i besiddelse af et af verdens allerbedste værktøjer til at fange din helt specifikke målgruppe. Dog kræver det, at dine annoncer bliver opsat korrekt, så du kan få mest muligt ud af alle Facebook’s smarte funktioner. Du skal derfor have klargjort din Buyer Persona gerne helt ned til de små detaljer. Jo bedre du kender målgruppen for dit produkt eller service, jo mere succes opnår du med dine kampagner. Facebook annoncering tilpasses igennem algoritmer og brugernes adfærd, og annoncer kan derfor målrettes utroligt specifikt efter en modtager, der vil finde annoncen relevant.

Sælger du for eksempel flybilletter, kan du målrette annoncen efter personer, der liker opslag fra rejsebureauer, netop er vendt hjem fra en rejse, eller har et arbejde, der kræver, at de rejser meget. Jo mere specifik annoncen er, jo mere vil brugeren finde annoncen relevant for dem.

Ud over at målrette efter aktivitet på Facebook, sorteres der også i andre kriterier, der passer til din målgruppe. Dette kan eksempelvis være aldersgruppe, køn og interesser.

De effektive annoncer

Vores adfærd på de sociale medier går i dag utroligt hurtigt. Der scrolles hurtigt ned over newsfeedet, og derfor har du kun dine potentielle kunders opmærksomhed i et splitsekund. Dine annoncer skal derfor skabe blikfang med billeder eller tekst, der kommunikerer tydeligt til modtageren, hvad produktet går ud på. Samtidig skal teksten være lidt lokkende og lovende, så brugeren slet ikke kan lade være med at klikke på annoncen. Hold det kortfattet og gerne lidt sjovt og anderledes. Når brugeren så kommer ind på din side, har du her langt mere tid til at vise, hvilken værdi du kan skabe for den potentielle kunde.

Husk på, at dine annoncer først og fremmest skal skabe interesse og pålidelighed. Dine potentielle kunder er dine fans, som liker dine opslag og følger med i jeres udvikling. Sørg derfor for at have en god diversitet i annoncerne, så dem der for eksempel har besøgt din hjemmeside, kan se forskellige annoncer og på den måde få ny info hver gang.

Med dine annoncer sælger du en historie og et brand. Derfor er det bedst at skabe noget sjovt eller anderledes, som måske endda vil få folk til at omtale jeres annoncer med deres bekendte.

Få hjælp til effektiv annoncering

Der er meget at sætte sig ind i, når man skal i gang med Facebook annoncering, og det kan synes en anelse uoverskueligt. Det er mest af alt en læringsprocess, hvor man finder ud af hvad der fungerer af målgruppe og type annonce.

Nyheder udvalgt til dig