Business

Det er i højere grad mere og mere eftertragtet for de nordjyske virksomheder at vælge eksterne specialister på hele eller dele af firmaets marketinginitiativer.

Virksomhed

Apropos Bureau

Telefon

60 14 31 29

E-mail

kontakt@aproposbureau.dk

Webside

https://aproposbureau.dk/

Annonce Virksomhedsprofil - 25. jul 2019

Virksomheder foretrækker i højere grad hel eller delvis outsourcing af firmaets marketingafdeling

De fleste små og mellemstore virksomheder har en drøm om en alt-i-én medarbejder, somer specialiseret, dog med en bred vifte af kompetencer inden for marketing. Det er særligteftertragtet med en såkaldt ‘marketingblæksprutte’ i de fleste virksomheder, der har digitalespidskompetencer - kombineret med grafiske og kommunikative evner. Men det kan væreuhyre svært at finde de rette kandidater til at besidde denne rolle internt i virksomheden,hvorfor flere virksomheder efterhånden efterspørger ekstern assistance til at løfteopgaverne.

Netop de mange forskelligartede kompetencer, der kræves for at udmærke sig inden formarketing anno 2019, gør det til en kompleks størrelse at beherske for én enkeltmedarbejder i virksomhedens marketingafdeling. Ved at outsource hele eller dele afmarketingafdelingen til eksterne specialister, kan virksomheden for få midler få adgang tilmasser af kompetencer konkret tilpasset virksomhedens aktuelle situation og behov.

En af de aalborggensiske virksomheder InWork, der er beskæftigelseskonsulenter, som harvalgt at gøre brug af eksterne specialister ved at outsource dele af deres marketingafdelingmener: “Vores tid og ressourcer bliver givet meget bedre ud med løsningen, og vi er megettrygge ved at lade Apropos Bureau håndtere vores hjemmeside, samt dele af voreskommunikation og øvrige markedsføring”. Citat af direktør i InWork, Anne Sandberg, hvisvirksomhed har haft det nordjyske marketingbureau Apropos Bureau som eksternmarketingafdeling i mere end 1 år.

Udover at marketingafdelingerne ikke altid ligger inde med tilstrækkelige kompetencer i egethus findes årsagen til, at det i højere grad giver mening for selv små og mellemstorevirksomheder at søge hjælp i eksterne samarbejdspartnere, i særdeleshed, i nutidensmediebillede.

Dels er en virksomheds marketingindsatser mere dynamiske end nogensinde, hvorfor detkan være svært at følge med udviklingen. Men også nutidens komplekse mediebillede offlinesåvel som online og mixet herimellem, kan være svært at navigere i for én medarbejder i enintern marketingafdeling. Denne problemstilling imødekommes i højere ved hjælp af eksternsparring, inputs og eksekvering fra eksterne specialister.

Apropos Bureau er et eksempel på et af disse marketingbureauer, som forsøger at dækkevirksomhedernes aktuelle skiftende behov i nutidens komplekse, dynamiske og ekstremthurtigt udviklende digitale tidsalder. “Virksomheders behov skifter løbende. Én måned er derbrug for messematerialer, mens der i næste måned er større fokus på online kommunikation.Med vores fleksible løsning kan virksomheder løbende vælge og tilpasse specifikkeindsatser i markedsføringen, så de passer til deres omskiftelige behov”, siger den kreativedirektør.

Ved at tilknytte en ekstern marketingafdeling, der helt eller delvist varetager virksomhedensmarketinginitiativer på tværs af kanalerne online og offline, indhentes specialistkompetencertil konkurrencedygtige priser, til gavn for virksomheden i almindelighed og kunderne isærdeleshed.

Nyheder udvalgt til dig