Business

Mulighederne for at benytte sig af data er steget markant i takt med, at brugen af internettet blomstrer.

Virksomhed

Shopbox

Adresse

Rentemestervej 2B, 2400 København NV

Telefon

70 87 50 11

E-mail

support@shopbox.com

Webside

https://shopbox.com/

Annonce Virksomhedsprofil - 28. mar 2019

Virksomheder vil have integrerede løsninger

I dag er der et hav af muligheder for at indsamle og benytte sig af alskens slags data. Derfor er en af de største udfordringer i dag at udvælge den rette data, da det kan være en jungle at navigere igennem.

Mange virksomheder finder enormt stor værdi i at gøre brug af data i dagligdagen. Man har naturligvis altid været vant til at benytte sig af data såsom salgstal, omsætning og indkøbspriser. I dag kan disse, relativt simple, datapunkter dog kombineres med eksempelvis kundedata, markedsføringsdata og eksterne datatyper.

Nye løsninger gør det nemmere for fysiske butikker

Som e-handelsbutik har man naturligvis et hav af fordele, når det handler om at gøre brug af virtuelle datapunkter. Der findes et hav af værktøjer og redskaber, som gør det nemmere for e-butikker at finde hoved og hale i disse.

Som fysisk butik kan det godt være svært at samle data. Der findes naturligvis en masse værktøjer, som kan forsimple processen, men som hovedregel vil de fysiske butikker have sværere ved at indsamle dataen, hvor det for e-handelsbutikker i højere grad handler om at navigere i dataen.

Smarte kasseløsninger er dog en måde hvorpå fysiske butikker kan øge mængden af brugbar data. Et såkaldt POS system, der kan integreres med forskellige online værktøjer, kan gøre underværker for en fysisk butik, der ønsker at blive klogere på sine kunder. Derudover kan det være med til at give brugbare informationer omkring lagersituationen.

Data kan være den afgørende forskel for en forretning

Vi lever i dag i et digitaliseret samfund. Derfor er det vigtigt, at forretninger formår at gøre brug af data, da det kan være den afgørende forskel på, om en fysisk forretning er sund eller ej.

For de fleste forretninger handler det naturligvis om at skabe et overskud. Dette overskud kommer via de kunder, der handler i butikken. Formår man dog ikke at tiltrække disse kunder, så er der lang vej til profit. Et smart POS system kan ikke gøre hele arbejdet for en fysisk butik, men det kan være med til at bidrage med nogle datapunkter, som kan være alfa og omega i det markedsføringsarbejde, som der skal foretages.

Der er en generel tendens til, at fysiske butikker i dag har det hårdt, da de kæmper mod store online butikker, der kan have nogle stordriftsfordele. Derfor er det i dag vigtigere end nogensinde før, at de fysiske butikker følger med i udviklingen indenfor brugen af data.

Nyheder udvalgt til dig