Debat samfund

Debat: Nekrolog over Aalborg

- Du bliver en død by, fuld af larm fra bilerne, som drøner af sted efterladende fugle og andre dyr, som prøver at komme væk fra det støjhelvede, som de er blevet lukket ind i, skriver Vagn Ove Brøndum

Dette er et debatindlæg: Indlægget er alene udtryk for skribentens holdning. Alle indlæg skal overholde straffelovens og de presseetiske regler. Du er også velkommen til at sende en mail med din mening til os.
Vagn Ove Brøndums dom over Aalborg er dyster. Arkivfoto: Henrik Bo

Vagn Ove Brøndums dom over Aalborg er dyster. Arkivfoto: Henrik Bo

Af Vagn Ove Brøndum, Aalborg, vobrondum@gmail.com

Undskyld, Aalborg, du er stadig en pragtfuld by. Når en flok såkaldte kloge hoveder får lyst til at gøre dig til et trafikknudepunkt, hvor trafikken kører hulter til bulter på tværs i dine smalle gader udenom plus-bussen, så er det sket med din landsby-skønhed. Det vil forårsage mange ulykker, men så har du fået et nyt hospital i øst. Det bliver nødvendigt med alle dem, der får alvorlige sygdomme af støj.

Jeg troede ikke, at jeg skulle skrive din nekrolog, men når jeg tænker mig om, så kan jeg forstå det, når alle de mennesker over hele landet, politikere uden uddannelse, gør sig kloge på den slags sager. Vejdirektoratet ditto med deres manipulerende tal, de er ikke til at stole på, de skal bare aflevere en opgave til Socialdemokraterne. Eksperterne, som sætter sig ind i sagerne, bliver bare fejet til side. I stedet skal vi læse, hvad politikere som Bjarne Lausten og Orla Hav hoverer over. De to kan ikke skrive deres egen mening uden et manuskript eller hvad andre har skrevet i forvejen.

Du bliver en død by, fuld af larm fra bilerne, som drøner af sted efterladende fugle og andre dyr, som prøver at komme væk fra det støjhelvede, som de er blevet lukket ind i.

Det er ikke de eneste. Dine beboere vil sætte deres huse til salg, hvis de ikke er stavnsbundne af motorvejen, Gud forbyde det. Jeg håber på, at den rigtige medicin er i bøtten sidst på måneden.

Kommentarer

Anmeld kommentaren

Giv redaktøren besked, hvis du synes indholdet virker forkert.

Anmeld kommentaren

Redaktøren er underrettet og vil kigge nærmere på indlægget.