DEBAT Politik

Groft angreb på mig – mine synspunkter er altså mine egne

Dette er et debatindlæg: Indlægget er alene udtryk for skribentens holdning. Alle indlæg skal overholde straffelovens og de presseetiske regler. Du er også velkommen til at sende en mail med din mening til os.

Af Brian Andersen,Amagergade 13, 9000 Aalborg, brianandersen@outlook.dk

VENSTRE:Man må meget gerne være uenig med de holdninger og synspunkter, som jeg giver udtryk for i debatindlæggene i NORDJYSKE.

Uenighed giver flere synsvinkler på en problemstilling og skaber udvikling.

Men når jeg (9.9.) af et bestyrelsesmedlem i Venstre, Aalborg midtby, Anne-Sofie Søe Skov Larsen, bliver beskyldt for at skrive debatindlæg på andres vegne, er det helt utilstedelig.

Når jeg skriver et debatindlæg i NORDJYSKE med navn, adresse og privat mailadresse, så er indholdet, hvad jeg har af holdninger og synspunkter, som jeg alene står til ansvar for.

Man kan på ingen måde tillade sig at påstå eller beskylde andre for mine holdninger og synspunkter, det er helt uacceptabelt.

Jeg har gennem mit lange liv været medlem af mange bestyrelser. I de bestyrelser, jeg har været og er medlem af, har det altid været formanden, der tegner bestyrelsens fælles holdninger, synspunkter og beslutninger.

På samme måde kan jeg læse og høre i pressen, at det gør sig gældende for Venstres folketingsgruppe.

I folketingsgruppen er det formanden Jacob Ellemann-Jensen (V), der tegner Venstres holdninger, retning og beslutning, på partiets vegne.

Derfor betragter jeg også Lars Løkke Rasmussens (V) holdninger, retning og synspunkter for, hvad han mener som privatperson og ikke som medlem af venstre.

Anne-Sofie Søe Skov Larsen forholder sig ikke til indhold i mit debatindlæg (7.9.), men er alene et angreb på andre personer og socialdemokratiet.

Men jeg håber da, at Mads Duedahl (V), som kommende ny regionskandidat, vil forklare, hvad Venstre vil arbejde for i regionsrådet og ikke kun fortælle hvad han mener andre partier gør forkert, efter hans mening.

Herudover kunne jeg da godt tænke mig at vide, om Venstres mål stadigvæk er at nedlægge regionsrådet på længere sigt.

Det var Venstres politik op til folketingsvalget i 2019 og har været det i rigtig mange år før.

Hvis Venstre nu lige pludselig ikke vil nedlægge regionsrådet, hvad er det så for en ny viden, Venstre har fået, som gør, at de vil beholde regionsrådet?

Med hensyn til ventelister, ja, så er der jo en klar lovgivning, som regulerer dette og som et stort flertal i Folketinget er enig i, herunder Venstre.

Nu er Mads Duedal jo kommende, ny kandidat til regionsrådet og skal derfor lige have lov til at sætte sig ind i tingene. Men på trods af det og uden nødvendig indsigt i regionen undrer det mig, at han allerede nu vil lave et ansættelsesstop i administrationen.

Det udtrykker for mig en manglende lyst og tålmodighed til at skaffe sig det rette kvalitetsgrundlag for at kunne træffe den rette kvalitetsbeslutning.

Som afslutning vil jeg skære det ud i pap, at dette debatindlæg alene er mine holdninger og synspunkter, som andre ikke kan og skal stå til ansvar for eller blive beskyldt for.

Kommentarer

Anmeld kommentaren

Giv redaktøren besked, hvis du synes indholdet virker forkert.

Anmeld kommentaren

Redaktøren er underrettet og vil kigge nærmere på indlægget.