Debat

Hvem er den svage part i sag om arbejdsmiljø hos Aalborg Renovation?

Dette er et debatindlæg: Indlægget er alene udtryk for skribentens holdning. Alle indlæg skal overholde straffelovens og de presseetiske regler. Du er også velkommen til at sende en mail med din mening til os.

Af Jan Jessen, tillidsmand, Aalborg Renovation, Nibevej 64, 9530 Støvring,annemiejessen@gmail.com

RENOVATION:Kommentar til folketingsmedlem Orla Havs læserbrev (29.12.):

Du takker avisen for at stille sig på den svage parts side. Jeg har lidt svært ved at se, hvem der er den svage part, da de har valgt kun at belyse sagen fra én side.

Efterfølgende bebrejder du politikere, ledelse, faglig organisation og tillidsmand.

Jeg bebrejder dig, Orla Hav, at du ikke har sat dig bedre ind i tingene og undersøgt sagen fra begge sider. Det har du haft god tid til siden sidst, du omtalte vores arbejdsplads negativt.

Jeg bebrejder dig, at du tror, at vi næsten 200 kolleger og tillidsvalgte fra fire forskellige forbund er så svage, at vi ville acceptere så dårlige arbejdsforhold, som du beskriver.

Jeg bebrejder dig, at du bebrejder den ansvarlige ledelse, da du udmærket ved, at de ikke må udtale sig, slet ikke om personsager.

Jeg bebrejder dig, at du bebrejder politikerne i miljø- og energiforvaltningen, da de selvfølgelig ved meget mere om vores arbejdsplads, end du gør, og ved, at arbejdsmiljølovgivningen bliver fulgt. Endvidere har rådmand Lasse P.N.Olsen for nylig besøgt vores arbejdsplads, og borgmester Thomas Kastrup-Larsen kommer sidst i januar.

Jeg bebrejder dig, at du bebrejder den øverste ledelse i forvaltningen, da du jo godt som politiker ved, at de ikke kan tage til genmæle. De behøver heller ikke tage initiativ til at sikre intentionerne i arbejdsmiljølovgivningen. Det er gjort for længst.

Du undrer dig over den faglige organisation. Det forstår jeg ikke. Du ved jo udmærket, at hvis alle disse beskyldninger holdt stik, var sagerne blevet kørt til ende i det fagretslige system.

Jeg bebrejder dig, at du mener, at jeg har misforstået min rolle som tillidsmand, da jeg ikke har haft noget med sagerne at gøre. De omtalte kollegaer blev sygemeldt, og sagerne overgik til 3F, før jeg blev valgt, hvilket jeg også informerede journalister på NORDJYSKE om, men det valgte de ikke at omtale.

Endelig mener jeg, at du har misforstået din rolle som folketingspolitiker, når du ikke har mere tiltro til de valgte lokalpolitikere og føler så stor trang til at udtale dig lige netop om vores arbejdsplads, men jeg har mine anelser.

Jeg håber, at et nytårsforsæt til dig, Orla Hav, vil være at du tænker over, hvad du skriver, da det påvirker mine kolleger, som ellers møder glade på arbejde hver dag, negativt.

Kommentarer

Anmeld kommentaren

Giv redaktøren besked, hvis du synes indholdet virker forkert.

Anmeld kommentaren

Redaktøren er underrettet og vil kigge nærmere på indlægget.