Rød regering er ved at lukke minkbranchen

Opdateret 20. maj 2022 kl. 11:44

Af Frank Christiansen, Raffy ApS, Gatten Møllevej 35, 9670 LøgstørFrankrigi@hotmail.com

CORONAVIRUS: Den røde regering er ved at lukke minkbranchen og sende yderligere 5000 mennesker ud i arbejdsløshed. Under denne krise har det været bedst at være offentlig ansat, og i fremtiden tror jeg ikke på, at vi har selvstændige i dette samfund, hvis vi behandler dem så uanstændigt som minkbranchen, hoteller og restauranter. Der er under 700 døde af covid-19 med en gennemsnitsalder på 80 år, hvor størstedelen har andre problemer end covid -19. I er ved at afvikle vores velfærdssamfund i frygten for covid-19.

Coronavirusser har aldrig før muteret i mink, hvorfor skulle de så gøre det nu? Jeg tror, det er en politisk agenda om at få lukket minkbranchen udtænkt af Enhedslisten. Hvem andre kan lukke et helt erhverv og ruinere virksomhedsejerne?

Vi er uegnede til at have med dyr at gøre, hvis vi ikke accepterer, at de får influenza. Minkene bliver raske igen efter 7-14 dage, og efter otte uger har alle minkene antistoffer over for covid-19.

Den smittede minkfarm på Sjælland, som blev smittet i foråret, gav dyrene tid til og få antistoffer overfor covid-19. Det skal vi også gøre. Grisene får også covid-19, men de tester dem ikke med vatpinde og giver dem tid til og få antistoffer overfor virussen. Det ville også være dumt at teste grisene med vatpinde, da man kan miste store eksportindtægter.

Covid-19 kommer til at smitte alle husdyrbesætninger i Danmark, og vi bliver nødt til at give dyrene tid til at få antistoffer over for virussen, ellers har vi ikke husdyr i Danmark.

Det er ikke vores dyrs skyld, der er kommet covid-19 til landet. De gør alt for os og skaber antistoffer over for en virus, de aldrig har mødt før, og vi takker dem med at slå dem ihjel. Det er vanvid. Covid-19 vil vi nok have de næste 100 år.

Få nu noget fornuft ind i debatten. Vi har nogle dygtige dyrlæger, der kan se, at det, vi er i gang med, er vanvid. Vi skal ikke have med dyr at gøre, hvis vi ikke accepterer, at de skaber antistoffer over for en virus, som de aldrig har mødt før.

Hvis det lykkes den røde regering at lukke min virksomhed og efterlade mig uden nogen egenkapital, lever jeg ikke i et demokrati, men i en bananrepublik. I en bananrepublik er der ingen, der tør være selvstændige, fordi der kan magthaverne lukke din virksomhed over natten. Så råddent et samfund styret af så uanstændige mennesker er ikke et samfund, jeg tror på. Hvis det lykkes dem at afvikle erhvervet og ruinere minkavlerne, sværger jeg på, at jeg har arbejdet den sidste dag for det samfund. Så går jeg ned på socialkontoret og melder mig arbejdsløs, og det vil jeg være resten af mit liv. Et samfund, hvor magthaverne kan lukke virksomheder over natten og ruinere folk, der tør være iværksættere, er et samfund, der er dømt til at ende som Sovjetunionen, hvor ingen starter selvstændige virksomheder, men hvor alle lever af staten.

Få adgang første måned for kun 49 kr.

Prøv Nordjyske nu

Allerede abonnent? Log ind

Abonnementet giver adgang til Nordjyske.dk og fornyes automatisk til 109 kr. pr. måned og er uden binding.

Forsiden