Hvad kan vi hjælpe dig med?

FAQ

Få hjælp

Hvis du har problemer eller spørgsmål omkring brugen af Nordjyske.dk, E-avisen eller andre net-services?

Tlf.: 9935 3838

E-mail: support@nordjyske.dk

Mandag til torsdag fra kl. 9:00-16:00
Fredag fra kl. 9:00 - 14:30.
Supporten er lukket i weekend og helligdage.

Kontakt redaktionen

NORDJYSKE Medier
Langagervej 1
9220 Aalborg Øst

Tlf.: 9935 3535

Tlf. redaktion: 9935 3300

E-mail: redaktion@nordjyske.dk

SVAR PÅ TYPISKE SPØRGSMÅL

Generelle handelsbetingelser add

Generelt

NORDJYSKE Medier udgiver NORDJYSKE Stiftstidende, NORDJYSKE Plus og ejer Morsø Folkeblad A/S, der udgiver Morsø Folkeblad, og NORDJYSKE Magasiner, der udgiver Vi med Hund, JAGT, Vildt & Våben, GOLFmagasinet, MAD&venner og BådNyt. Disse handelsbetingelser finder derfor anvendelse på køb fra følgende hjemmesider: nordjyskeplus.dk www.vimedhund.dk, www.madogvenner.dk,www.jvv.dk, www.golfmagasinet.dk, www.baadnyt.dk.

For nemheds skyld benævnes alle ovennævnte under den samlede betegnelse NORDJYSKE Medier. Betegnelsen "varer" inkluderer alle former for købte ydelser, herunder abonnementer, adgange og lignende.

Du skal være mindst 18 år for at handle på NORDJYSKE Mediers hjemmesider. Ved bestilling af varer på NORDJYSKE Mediers hjemmesider bekræfter du, at du er 18 år eller derover. Derudover accepterer du NORDJYSKE Mediers handelsbetingelser og ophavsret og vilkår for brug af hjemmeside.

Bestilling og betaling

Din bestilling kan foretages online på den pågældende hjemmeside eller ved henvendelse til pågældende kundeservice pr. mail eller telefon. For kontaktoplysninger til kundeservice se punkt 7. kontaktinformationer.

Ved bestilling angiver du navn, adresse, e-mail og betalingsoplysninger, som behandles i henhold til NORDJYSKE Mediers cookie- og privatlivspolitik

Hvis du vælger at betale dit abonnement med dankort eller kreditkort, accepterer du samtidig, at NORDJYSKE Medier automatisk kan trække penge på dit dankort eller kreditkort, hver gang abonnementet fornyes. Du har selv ansvaret for at opdatere dine betalingsoplysninger, hvis dit dankort eller dit kreditkort bliver spærret eller udløber. Det kan du gøre på din profil under abonnementer. Her kan du opdatere, ændre i og slette dine kort- og betalingsinformationer. Du har også altid mulighed for at kontakte kundeservice, som også kan rette og ændre i disse informationer for dig. Såfremt du ikke har opdateret dine betalingsoplysninger rettidigt, vil dit abonnement blive opkrævet via girokort.

Du kan også vælge at tilmelde din betaling til Betalingsservice. Ved tilmelding til Betalingsservice vil vi automatisk sørge for, at pengene trækkes på din konto, hver gang dit abonnement skal fornyes, medmindre du rettidigt har opsagt dit abonnement.

Hvis du har valgt at betale dit abonnement via girokort, så sender vi dette til dig, enten sammen med dit blad eller i et selvstændigt brev.

Ved bestilling online modtager du kort efter betalingen er gennemført en ordrebekræftelse pr. e-mail. Det er en god ide at gemme denne mail til eventuel fremtidig reference. Denne e-mail er din kvittering og dit bevis for, at din ordre og betaling er gennemført. Det er ikke muligt at betale pr. efterkrav.

Ved betaling hos NORDJYSKE Medier, anvendes ePay i forbindelse med køb af varer og betaling med kreditkort. Såvel ePay som NORDJYSKE Mediers internethandel er godkendt og certificeret af Nets

Priser

Alle anførte priser er vejledende priser inkl. moms, afgifter, told og angivet i danske kroner. Bestiller du med levering til udlandet inkl. Grønland og Færøerne pålægger vi porto, der modsvarer vores omkostninger.

NORDJYSKE Medier tager forbehold for trykfejl, kurs- og prisændringer samt tekniske fejl, der måtte have forårsaget forkert prisangivelse. NORDJYSKE Medier kan løbende ændre abonnementspriserne. Prisstigninger vil først tråde i kraft for den efterfølgende betalingsperiode på dit abonnement. Du kan således opsige abonnementet i henhold til de almindelige opsigelsesregler for dit abonnement ved udgangen af din nuværende betalingsperiode, uden at prisstigningen således slår igennem for dig.

Fortrydelsesret

Du har ret til at fortryde dit køb af abonnement i 14 dage. Fortrydelsesretten regnes fra det tidspunkt, hvor du modtager dit første magasin. Har du afgivet bestilling mandag den 1., har du frist til og med den 15. Hvis fristen udløber på en helligdag, en lørdag, grundlovsdag, juleaftensdag eller nytårsaftensdag, kan du vente til den følgende hverdag. Fortrydelsesretten er overholdt, hvis du sender din meddelelse om fortrydelse, inden fortrydelsesfristen er udløbet.

Du kan kun bruge din fortrydelsesret, hvis du endnu ikke har taget dit abonnement i brug. I praksis betyder det, at du ikke er påbegyndt læsning af et magasin og/eller har downloadet et magasin eller andet indhold til din tablet eller din smartphone.

Hvis du vil gøre brug af din fortrydelsesret, skal du – inden du tager abonnementet i brug og inden udløbet af 14-dagesfristen – i en utvetydig skriftlig eller mundtlig erklæring meddele dette til pågældende kundeservice. For kontaktoplysninger til kundeservice se punkt 7.

NORDJYSKE Medier refunderer alle betalinger modtaget fra dig uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget din meddelelse om fortrydelse. OBS! Du hæfter selv for portoudgifter

Opsigelse

Vær opmærksom på at dit abonnement er fortløbende, indtil det opsiges. Har du købt et introduktionstilbud, fortsætter du som løbende abonnent til normalpris, når introduktionsperioden er udløbet.

Ønsker du at opsige dit abonnement, skal det gøres telefonisk, pr. e-mail eller pr. brev til kundeservice. Kundeservice skal have besked om din opsigelse senest en måned før du ønsker dit abonnement skal stoppe. Har du abonnement med fysisk magasinlevering og opsiger du med kortere varsel end en måned, vil du modtage et magasin mere, før dit abonnement stopper.

Udbetaling af et eventuelt tilgodehavende sker via bankoverførsel. Ved et eventuelt skyldigt beløb fremsendes en opkrævning derpå.

Manglende betaling eller nægtet modtagelse betragtes ikke som opsigelse af abonnement og fritager dig ikke for betaling.

Fejl og reklamationer

Opstår der fejl eller problemer i forbindelse med dit køb på en af NORDJYSKE Mediers hjemmesider, kan du naturligvis rette henvendelse til den pågældende kundeservice, som vil være behjælpelige med at løse problemet. Den pågældende kundeservice vil også kunne hjælpe hvis emballagen eller indholdet er beskadiget ved modtagelsen af varen, ret derfor straks rette henvendelse enten skriftligt, via mail eller telefonisk. For kontaktoplysninger til kundeservice se punkt 7.

Kontaktinformationer

NORDJYSKE Medier
CVR nr. 18096641
Langagervej 1
9220 Aalborg Øst
Tlf. 99 35 35 35

NORDJYSKE Log-ind add

Hvad er NORDJYSKE Log-ind?

NORDJYSKE log-in er et login, der kan anvendes til NORDJYSKEs mest populære websites og funktioner.

Du kan bruge de samme login-oplysninger (e-mail-adresse og adgangskode) uanset hvilket website du befinder dig på. Du bestemmer selv, hvor meget du vil bruge dit NORDJYSKE Log-ind til.

Hvordan får jeg et NORDJYSKE Log-ind?

Det tager kun 5 minutter at oprette et Log-in. Klik på "Log ind" - knappen i øverste højre hjørne af nordjyske.dk.

Når du opretter et Log-ind, vil du blive bedt om at indtaste din e-mail adresse og vælge en adgangskode på minimum 7 tegn. Derpå skal du trykke på Videre, hvorefter du skal udfylde nogle felter med bl.a. navn og adresse.

Har du problemer med oprettelse, så skriv eller ring til os på support@nordjyske.dk, tlf. 9935 3838.

Hvor kan jeg bruge mit NORDJYSKE Log-ind?

Du kan bruge dit NORDJYSKE Log-in følgende steder:

nordjyske.dk

klubnordjyske.dk

nordjyskemedier.dk

Hvad kan jeg bruge et NORDJYSKE Log-ind til?

Hvis du har udfyldt hele din profil, kan du:

  • Læse e-avisen*
  • Modtage Nordjyske.dks daglige nyhedsbrev
  • Modtage KLUB NORDJYSKE's nyhedsbrev med medlemstilbud**
  • Kommentere artikler
  • Anerkende gode kommentarer til artiklerne
  • Anmelde kommentarer, der overskrider retningslinjerne for god debat

* Kræver et eavis-abonnement eller alm. abonnement på den trykte udgave af NORDJYSKE Stiftstidende eller Thisted Dagblad

** Læs mere om KLUB NORDJYSKE

Jeg har glemt min adgangskode, hvad gør jeg?

Har du glemt din adgangskode, skal du bruge funktionen Glemt Adgangskode. Glemt Adgangskode fungerer således, at du indtaster din e-mail adresse i det tomme felt, derpå modtager du et aktiveringslink via mail i din indbakke (tjek evt. også din SPAM-mail mappe). Når du følger linket, vil du blive bedt om at indtaste en ny adgangskode, som du selv vælger. Husk at adgangskoden skal bestå af minimum 7 tegn.

Tryk på "Log ind" i toppen af siden og tryk herefter på "Glemt kodeord" i boksen.

Har jeg allerede et NORDJYSKE Log-ind?

Hvis du allerede gør brug af én eller flere af funktionerne beskrevet ovenfor, har du allerede et NORDJYSKE Login. Derfor behøver du ikke oprette dig på ny, men kan logge på som du plejer.

Har du prøvet at oprette dig igen, men får at vide at e-mail-adressen er i brug, kan du få tilsendt en ny adgangskode ved at klikke på "Glemt adgangskode" og indtaste din e-mail-adresse.

Kan jeg ændre oplysningerne i mit NORDJYSKE log-ind?

Ja, ønsker du at ændre adgangskode, e-mail-adresse, navn og adresse, eller evt. tilføje et abonnementsnummer, kan det gøres ved at logge ind på "Log ind" linket i toppen af siden. Når du er logget ind, kan du redigere alle dine profiloplysninger.

Jeg har fået ny e-mail adresse, hvordan logger jeg ind med mit log-ind?

Du kan skifte e-mail adressen på dit login ved først at logge dig ind, som du plejer med den gamle e-mail adresse og adgangskode.

Herefter kan du indtaste din nye email-adresse under menupunktet E-mail-adresse i menuen i venstre side. Når du ændrer din e-mailadresse, vil du modtage en aktiveringsmail med et link du skal klikke på, før du igen kan logge ind på nordjyske.dk. Aktiveringsmailen bliver sendt til den nye e-mailadresse du har indtastet.

Jeg ønsker at slette min profil, hvad gør jeg?

Ønsker du at slette din profil, skal du rette henvendelse til Nordjyske Support:

support@nordjyske.dk

Tlf. 9935 3838

Jeg får at vide at der allerede eksisterere en profil med min e-mail/abonnementsnummer, hvad gør jeg?

Modtager du en besked om, at der allerede eksisterer en profil på e-mail adressen eller med dit abonnementsnummer, så skal du kontakte Nordjyske Support:

support@nordjyske.dk

Tlf. 9935 3838

Tillad Fjernstyring

Hvis vi skal hjælpe dig med at fjernstyre din computer, så skal du trykke på dette link og installere filen

Installer fjernstyring

Nyhedsbrev add

Hvordan afmelder jeg mig Nordjyske.dk's nyhedsbrev?

I bunden af hvert nyhedsbrev kan du klikke på linket "Tilpas/frameld dit nyhedsbrev her". Dette link vil tage dig til en side, hvor du kan framelde dig nyhedsbrevet.

Hvordan tilmelder jeg mig Nordjyske.dk's nyhedsbrev?

Klik her for at tilmelde dig NORDJYSKE Mediers nyhedsbreve med dagens friske nyheder samt ugentlige tilbud på rejser og arrangementer til fordelspris.

Betingelser for nyhedsbrev

Med NORDJYSKE Mediers daglige nyhedsbrev kan du se frem til, pr. mail, sms, sociale medier og mobile enheder, at modtage bl.a. nyheder, anmeldelser, blogindlæg, spørgeskemaundersøgelser og gode tilbud på f.eks. billetter til arrangementer, rejser, produkter, deltagelse i konkurrencer og meget mere.

Nyhedsbrevet indeholder annoncer fra vores kunder og samarbejdspartnere. Du kan se en liste over alle vores nuværende samarbejdspartnere og deres produkter/services ved at klikke her. Dine data er medvirkende til, at du får fremsendt netop de tilbud og nyheder, som er tilpasset dig - du får selvfølgelig kun de(t) nyhedsbrev(e), du her tilmelder dig, og ikke andet. Dine personoplysninger behandles i overensstemmelse med vores persondatapolitik, som du kan læse ved at klikke her.

Ønsker du at afmelde nyhedsbrevet, kan du altid gøre det via link i nyhedsbrevet, og du bliver med det samme fjernet fra det enkelte nyhedsbrev.

Partnere:
Teknologipartner: Apsis
Annonceringspartnere: Jubii og Passendo

Artikler add

Hvordan finder jeg en bestemt artikel?

Har du svært ved at finde en artikel på nordjyske.dk, kan du prøve at søge efter den på vores søgeside. Du får adgang til søgesiden ved at benytte "Søg...", som er placeret øverst i højre hjørne på vores side.

Her kan du søge på alle artikler, der har været publiceret på nordjyske.dk.

Jeg har set en artikel i avisen, men jeg kan ikke finde den på jeres hjemmeside, hvad gør jeg?

Artikler fra avisen publiceres ikke direkte på nordjyske.dk. Men nogle historier kan optræde i både avis og net-versioner. Du kan evt. prøve at søge efter artiklen. Du får adgang til søgesiden ved at benytte ”Søg…”, som er placeret øverst i højre hjørne på vores side.

Alternativt kan du købe adgang til E-avis-arkivet, som er et arkiv over den elektroniske udgave af den trykte avis. Læs mere om priser her.

E-avisen add

Hvilke aviser kan jeg læse på nettet?

Du finder både NORDJYSKE Stiftstidende, Thisted Dagblad, NORDJYSKE ugeaviser, livsstilsmagasinerne BoGodt og NordjyskeBiler online på nordjyske.dk.

E-aviserne NORDJYSKE Stiftidende og Thisted Dagblad kræver abonnement. Øvrige udgivelser kan du læse gratis.

Du kan finde en oversigt over alle vores E-aviser her: E-avis-oversigt.

Kan jeg læse arkiv-aviser på nordjyske.dk?

Ja, hvis du klikker på linket E-avis-arkivet, så vil du kunne finde alle aviser, der er udgivet siden 1. januar 2007. Du skal have et Nordjyske-Login, være logget ind og have abonnement for at få adgang.

Hvor køber jeg adgang til E-avisen?

Du kan køb adgang til e-aviserne NORDJYSKE Stiftidende og Thisted Dagblad ved at klikke på menupunktet "E-avis" og derefter på knappen "Køb adgang" og følg derefter anvisningen på skærmen.

Du kan også købe adgang ved at ringe til vores Kundeservice (tlf. 9935 3434). Ved køb via Kunderservice vil du få udleveret et abonnementsnummer. Opret derpå et NORDJYSKE log-ind ud for billedet af NORDJYSKE Stiftstidende. Abonnementsnummeret skal indtastes i formularen under oprettelsen.

Hvorfor kan jeg ikke komme ind på e-avisen?

Er du pludselig blevet nægtet adgang til e-avisen, skyldes det oftest én af to ting:

  1. Dit abonnement er måske udløbet
  2. Det kan være et cookies-problem på din pc.

    Det skal du gøre:
    Tjek om dit abonnement er gyldigt ved at ringe til vores Kundeservice på tlf. 9935 3434 eller mail til abon@nordjyske.dk

    Er der ikke noget i vejen med dit abonnement, så prøv at slette dine Cookies og Midlertidige Internetfiler og se om det løser dit problem.

    Luk alle dine browser-vinduer og åbn et nyt vindue (der ikke er på nordjyske.dk). Så vælger du Funktioner og Internetindstillinger. Her klikker du på Slet cookies og Midlertidige Internetfiler, og derefter Ok.

    Hjælper intet af ovenstående, skal du kontakte Nordjyske Support på support@nordjyske.dk eller tlf. 9935 3838 for hjælp.

Hvad er vilkårene for et abonnement på e-avisen?

NORDJYSKE Stiftstidende add

Hvornår får jeg leveret min avis?

NORDJYSKE Stiftstidende leveres til din bopæl hverdage inden kl. 7.00 samt weekend og helligdage inden kl. 8.00, dog ikke i områder hvor avisen omdeles af Post Danmark. Gårdpladsaviser leveres inden kl. 10.00

For at vi kan sikre korrekt levering bedes du meddele evt. ændringer til Kundecentret senest to hverdage før ændringen træder i kraft.

Min avis er ikke blevet leveret, hvad gør jeg?

Ligger avisen mod forventning ikke i postkassen en morgen, så brug disse telefonnumre og e-mailadresser:

Aviser, der på grund af vejrforhold eller lignende leveres senere end normalt, godtgøres ikke. Såfremt levering hindres af krig, borgerlige uroligheder eller anden force majeure samt af strejke eller lockout, vil beløbet for de manglende aviser blive fratrukket næste faktura.

Kan jeg ferieflytte min avis?

Ja, det er muligt at melde ferieflytning eller leveringsstop, mens du er på ferie.

Du kan selv gøre det online her:
Klik her for at melde ferieflytning eller leveringsstop for din avis.

Eller du kan ringe til Kundeservice på tlf. 9935 3434 eller sende en mail til abon@nordjyske.dk.

Hvordan bestiller jeg abonnement?

Bestil abonnement på avisen via siden her.

Du kan også kontakt vores Kundeservice på tlf. 9935 3434 eller via e-mail abon@nordjyske.dk.

Hvordan bliver jeg avisbud?

Du kan læse om jobbet som avisbud eller reklameomdeler på www.budzonen.dk.

Kan jeg læse avisen på nettet?

Ja, med et abonnement på Nordjyske Stiftstidende, får du også adgang til at læse Nordjyske Stiftstidende og Thisted Dagblad som e-aviser.

Du finder alle vores e-aviser på Nordjyske.dk

Hvad koster avisen?

Du kan ringe og forhøre dig hos vores Kundeservice på tlf. 9935 3434 eller maile til abon@nordjyske.dk.

Abonnementsbestemmelser

Hvis du vil vide flere detaljer om betingelser og betaling i forbindelse med abonnement på Nordjyske Stiftstidende, så læs abonnementsbestemmelserne her.

Klager over redaktionelt indhold add

Hvordan klager jeg?

Du kan vælge at klage til NORDJYSKE Medier på adressen: redaktion@nordjyske.dk. Du kan også sende din klage per brev til: NORDJYSKE Medier, Langagervej 1, 9220 Aalborg Ø. Brevet skal være mærket "chefredaktionen".

Hvor lang tidsfrist har jeg?

Klagen skal være NORDJYSKE Medier i hænde senest 12 uger efter, at oplysningerne har været offentliggjort.

Hvor finder jeg rettelser?

Rettelser i avisen står på side 2. Rettelser på 24NORDJYSKE og ANR vil blive bragt hurtigst muligt i forbindelse med afviklingen af den enkelte historie. Rettelser på nettet vil fremgå direkte af den enkelte historie.

Yderligere hjælp til klager

Du kan læse mere om dine klagemuligheder her.

Klub NORDJYSKE add

Hvad er KLUB NORDJYSKE?

KLUB NORDJYSKE er en abonnementsklub for trofaste og fuldt betalende abonnenter på NORDJYSKE Stiftstidende og e-avis.

Som fuldt betalende abonnent får du et gratis KLUB NORDJYSKE-kort, som giver dig rabatter på en rækker entreer, restauranter, butikker, kultursteder og attraktioner.

Se mere på klubnordjyske.dk.

Hvor finder jeg KLUB NORDJYSKE

KLUB NORDJYSKE har sit helt eget website, hvor du kan se aktuelle tilbud og rabatter. Besøg klubnordjyske.dk.

Du kan også læse det aktuelle KLUB NORDJYSKE tillæg som e-avis.

Privatlivspolitik add

Cookies

Følgende cookiepolitik gælder for brugen af NORDJYSKE Mediers ("vi", "os", "vores") hjemmesider, undersider samt alle NORDJYSKE Mediers login-baserede tjenester. 

1. Generelt

Når du klikker dig ind på vores hjemmesider indsamles en række oplysninger om din computer og din adfærd – enten af NORDJYSKE Medier, vores koncernforbundne selskaber eller af vores samarbejdspartnere og annoncenetværk.

Nedenfor kan du læse detaljeret om de informationer vi indsamler, hvordan vi behandler oplysningerne, hvad vi bruger dem til, hvem der har adgang til oplysningerne, og hvem du kan kontakte om de indsamlede oplysninger.

NORDJYSKE Medier forpligtiger sig til at overholde de af Foreningen af Danske Interaktive Medier til enhver tid fastlagte retningslinjer for behandling af cookies og persondata.

2. Om Cookies

Når du besøger en af vores hjemmesider modtager du automatisk en eller flere cookies. Hvis du ikke ønsker dette, kan du følge linket "Cookiehåndtering", for at få en vejledning om, hvordan du - helt eller delvist - undgår at modtage cookies og sletter de cookies, der ligger på din harddisk. Visse cookies er nødvendige for at hjemmesiderne fungerer teknisk, og vil altid blive sat.

2.1. Hvad er en cookie?

En cookie er en lille tekstfil, der lagres i din webbrowser og genkendes af websitet ved tilbagevendende besøg og gør det muligt at sende individualiseret information til din browser. En cookie kan indeholde tekst eller tal som f.eks. en dato.

2.2. I hvor lang tid opbevares cookies?

Cookiens levetid kan variere efter hvad de enkelte udbydere har sat dem til. Nogle cookie forsvinder så snart du lukker browservinduet, andre kan eksistere i flere år. Mange udbydere anvender typisk 12 eller 24 måneders levetid på deres annonce-, statistik og indholdsrelaterede cookies. Bemærk at levetiden forlænges efter hvert besøg, så det er f.eks. 24 måneder fra sidst, at du har besøgt et website, at cookies opbevares på din computer. Du kan til enhver tid selv slette cookies på din computer. Se vejledning i "Cookiehåndtering".

2.3. Hvordan undgår jeg cookies?

Hvis du ikke ønsker at modtage cookies kan du blokere for alle cookies, slette eksisterende cookies fra din harddisk eller modtage en advarsel, før der gemmes en cookie. Hvis du klikker på vejledning i "Cookiehåndtering", får du en vejledning i, hvordan dette indstilles i din browser.

Du kan altid bruge hjælpefunktionen i din browser for at få mere information om cookie-indstillinger. Dette gør du typisk ved at trykke F1 på din pc. Søg efter "cookies".

2.4. Hvad bruges cookies til?

For at fastlægge, hvem der besøger vores websites, bruger vi cookies til at føre demografiske og brugerrelaterede statistikker. På den måde får vi mulighed for at tilpasse og oprette indhold og tjenester, der stemmer overens med dine og øvrige brugeres interesser og ønsker.

Vi bruger også cookies til at levere målrettede online annoncer. Det samme gør sig gældende i forbindelse med spørgeskemaundersøgelser, analyser og lignende. Ved alle reklameformater registrerer vi, om du klikker på de leverede annoncer.

På vores hjemmesider kan du finde forskellige elementer på siderne, som afhænger af cookies for at virke på den måde, du forventer. For at du kan have et overblik over, hvad der præcis sker, har vi lavet følgende gennemgang:

Førstepart Cookies
En cookie kan indeholde tekst, tal eller fx en dato og er basalt set en tekstfil, der lagres på din computer, tablet eller telefon. Det er ikke et program og kan ikke indeholde virus. Eftersom en cookie befinder sig hos dig, er det altid muligt for dig at se, ændre eller slette disse cookies. Det gør du inde i dine browserindstillinger.

Vi bruger cookies til statistik og analyse og basal site-funktionalitet, der hjælper os med at gøre vores produkter bedre gennem brugerindsigt. Her indsamler vi informationer om, hvornår og hvor lang tid du besøger en hjemmeside, hvilke og hvor mange sektioner, artikler og andre produkter, du besøger, om din computer har besøgt os før, hvilken browser og styresystem du bruger, IP-numre, hvilke annoncer du ser osv. Med din tilladelse bruger vi den indsamlede information til at målrette vores direkte markedsføring til dig. Ydermere bruger vi informationerne til at dokumentere og klarlægge værdien af annonceindrykninger over for vores annoncører.

Ved almindelig brug af NORDJYSKE Mediers hjemmesider, hvor man ikke bruger formularer til direkte indtastning af f.eks. navn og adresse, bruger hjemmesiderne alene cookies. Afgiver du yderligere personoplysninger, f.eks. i forbindelse med oprettelse af Login, vil der kunne ske en samkørsel der gør NORDJYSKE Medier i stand til at gøre din adfærd personhenførbar. Denne samkørsel kan alene laves af NORDJYSKE Medier, og ikke vores partnere. Samtlige selskaber i NORDJYSKE Medier kan anvende oplysningerne, om end det er få medarbejdere, der reelt kan se og afkode dem.

Disse cookies kaldes førsteparts-cookies og sættes af NORDJYSKE Medier, herunder Jubii A/S.

Tredjepart Cookies
Jubii har også en række samarbejdspartnere som sætter cookies - såkaldte tredjeparts-cookies. Det kan være vores annoncører, mediebureauer, annoncenetværk og andre tjenester (fx Facebook), som sætter disse cookies.

Formålet med tredjepart-cookies er at sikre levering af målrettede online-annoncer og sikre funktionaliteten af de tjenester vores sites tilbyder. Ved spørgeskemaundersøgelser, analyser og lignende sættes der cookies med det formål at registrere din besvarelse og dermed undgå at du får samme spørgeskema igen.

Informationerne, der indhentes via cookies, lagres i vores systemer – internt eller hos partnere. Vi har indgået databehandleraftaler med vores partnere, der dermed er medforpligtigede til beskyttelsen af persondata. Vi overleverer/udveksler ikke data med aktører, vi ikke har EU-gyldige databehandleraftaler med.

3. Samtykke til Cookies

Når du besøger vores sider første gang, bliver du bedt om at acceptere cookies fra Jubii.dk. Ved accept afgives der samtykke til samtlige cookies, der kan ses i '5. Oversigt over Cookies', samt de teknologier, der er listet hos Danske Medier i samarbejdet med KreaKom - den kan findes her: http://danskemedier.dk/digital/frq3rdparties/ 

Anvendelse af cookies, du har givet samtykke til andetsteds, f.eks. ifm. annoncering, vil være i anvendelse - vi henviser endvidere til vores Privatlivs- og Persondatapolitik her.

4. Administration af Cookies

Ønsker du at begrænse brugen af cookies, henviser vi til http://minecookies.org/cookiehandtering/, der yderligere forklarer om mulighederne for at slette og blokere cookies.

Ønsker du at begrænse brugen af data ifm. online annoncering, henviser vi til http://www.youronlinechoices.com/den/dine-valg , der giver dig muligheder for at til- og fravælge brugen af data i forskellige annoncenetværk.

Ønsker du at begrænse brugen af Google Analytics, som vi anvender alene til statistiske formål, har Google givet mulighed for dette her: https://tools.google.com/dlpage/gaoptout 

5. Oversigt over Cookies

Brug af personoplysninger

NORDJYSKE Medier (”vi”, ”os”, ”vores”) ønsker at skabe absolut tryghed for dig, når du bruger vores digitale tjenester og produkter. Vi har en klar virksomhedspolitik om, at dine personoplysninger bruges ansvarsfuldt med respekt for dit privatliv og selvfølgelig så den til enhver tid gældende databeskyttelseslovgivning overholdes, herunder Databeskyttelsesloven og Europa-Parlamentets og Rådets forordning (EU) 2016/679 af 27. april 2016 (”Databeskyttelseslovgivningen”).

1. Kontaktoplysninger

Vi er dataansvarlige i relation til den indsamling og behandling af personoplysninger, der finder sted når du bruger vores digitale tjenester. Har du spørgsmål så kontakt venligst:

NORDJYSKE Medier A/S
Langagervej 1
9220 Aalborg Øst
E-mail: persondata@nordjyske.dk
Telefonnummer: 99 35 35 35

2. Indsamling af dine personoplysninger

Vi indsamler en række oplysninger om dig og din brug af vores digitale tjenester til de formål, som fremgår af afsnit 3 nedenfor.

De oplysninger, vi indsamler, kan inddeles i to kategorier:

  • a. oplysninger, som du aktivt giver til os, herunder når du tilmelder dig vores nyhedsbreve, opretter en profil, deltager i en konkurrence, tegner et abonnement, køber produkter/services eller kommunikerer med os,
     
  • b. oplysninger, som automatisk indsamles ved brug af vores digitale tjenester herunder IP-adresser, information om browsertype og hvilke sider du har besøgt (typisk via cookies).

3. Anvendelse af dine personoplysninger

Vi anvender alene dine personoplysninger til følgende formål:

  • a. for at kunne levere de ønskede tjenester eller produkter, eksempelvis abonnementsprodukter og ydelser relateret til Klub Nordjyske,
     
  • b. for at kunne kommunikere med dig, eksempelvis i relation til ændringer i vores vilkår og i tilfælde hvor du kontakter vores kundeservice med spørgsmål til vores produkter eller tjenester,
     
  • c. for at hjælpe os med bedre at forstå, hvordan vores digitale tjenester bliver anvendt samt for at kunne forbedre og udvikle disse, herunder til statistiske formål, samt for at teste nye systemer og processer,
     
  • d. for at sikre driften af vores digitale tjenester, herunder vores hjemmesider,
     
  • e. for at sende dig nyheder, særlige tilbud og anden markedsføring via e-mail, telefon og/eller tekstbeskeder, men kun i det omfang du har samtykket til at modtage markedsføring,
     
  • f. for at målrette bannerannoncering på vores digitale tjenester med henblik på, at gøre de viste bannerannoncer mere relevante for dig, samt for at kunne dokumentere værdien af annonceindrykninger på vores digitale tjenester,
     
  • g. for at forebygge, opdage og undersøge svig eller anden ulovlig aktivitet, og
     
  • h. for at overholde vores juridiske forpligtelser og kunne dokumentere, udøve eller forsvare vores juridiske rettigheder.

I relation til punkterne a./d. (drift), c. (analyse) og e./f. (annoncering) anvender vi cookies. Du kan læse nærmere om vores brug af cookies i afsnit 8 nedenfor.

I relation til e. (annoncering) anvender vi foruden cookies de oplysninger som du afgiver til os i forbindelse med, at du tilmelder dig vores nyhedsbrev eller opretter en profil, herunder demografiske oplysninger, med henblik på at gøre indholdet af vores indhold og annoncering mere relevant.

4. Overførsel af dine personoplysninger til tredjeparter

Vi kan overføre dine personoplysninger til de kategorier af tredjeparter, som fremgår nedenfor:

  • a. serviceudbydere, der assisterer med vores virksomhedsaktiviteter, herunder hostingudbydere, udbydere af software og analyseværktøjer mv.,
     
  • b. tredjeparter, der leverer produkter eller services, som du køber via Klub Nordjyske,
     
  • c. offentlige myndigheder, men kun i det omfang det er påkrævet i henhold til lov, retskendelse, eller hvis det er nødvendigt for at dokumentere, udøve eller forsvare vores juridiske rettigheder,
     
  • d. vores koncernforbundne selskaber, herunder Jubii A/S, der afvikler tredjeparts bannerannoncer i et online annoncenetværk,
     
  • e. vores rådgivere, herunder revisionsfirmaer og advokatkontorer, og
     
  • f. andre tredjeparter hvis du samtykker hertil eller i forbindelse med en fusion, spaltning eller et salg, som involverer samtlige eller dele af vores virksomhed eller aktiver.

5. Overførsel af dine personoplysninger uden for EU/EØS

Nogle af de tredjeparter, som vi overfører personoplysningerne til, kan være placeret uden for EU/EØS.

Når vi overfører dine personoplysninger til lande udenfor EU/EØS, som ikke har et tilstrækkelige databeskyttelsesniveau i henhold til Databeskyttelseslovgivningen, vil vi altid sikre, at de nødvendige sikkerhedsforanstaltninger til beskyttelse af dine personoplysninger er på plads. Overførsler vil alene ske på basis af Europa-Kommissionens standardkontrakter eller ’EU-US Privacy Shield’-certificering (kun relevant i forhold til USA). Såfremt du ønsker yderligere information om, hvordan dine personoplysninger beskyttes, er du velkommen til at kontakte os ved brug af kontaktoplysningerne i afsnit 1.

6. Retsgrundlaget for behandling af dine personoplysninger

Vi vil behandle dine personoplysninger i overensstemmelse med denne persondatapolitik, fordi det er nødvendigt for:

  • a. at indgå eller opfylde en kontrakt med dig, herunder for at give dig de tjenesteydelser og den service, som du har bedt om samt for at håndtere dine betalinger,
     
  • b. at overholde vores juridiske forpligtelser, herunder i forbindelse med regnskabsaflæggelse og bogføring,
     
  • c. at fremme vores legitime interesse, herunder for så vidt angår drift og udvikling af vores digitale tjenester, markedsføring (eksempelvis udsendelse af nyhedsbreve), øvrig kommunikation med dig (eksempelvis for at svare på forespørgsler), samt for at forebygge, opdage og undersøge svig eller anden ulovlig aktivitet.

Vi vil også behandle dine personoplysninger, når du har givet samtykke hertil, eksempelvis for at kommunikere med dig i relation til særlige tilbud, konkurrencer, nyheder om vores tjenester og produkter, eller anden markedsføring (tilpasset den enkelte bruger) på vegne af os eller vores tredjeparter.

7. Beskyttelse og opbevaring af dine personoplysninger

Vi tager din sikkerhed alvorligt og vil altid sikre, at de nødvendige tekniske og organisatoriske sikkerhedsforanstaltninger er implementeret for at beskytte dine personoplysninger mod uautoriseret eller ulovlig behandling samt undergang, tab, ændring, misbrug eller offentliggørelse. Vi gemmer dine personlige oplysninger på computere med begrænset adgang, som er placeret i kontrollerede faciliteter, og vores sikkerhedsforanstaltninger kontrolleres løbende for at afgøre, om de personoplysninger vi behandler håndteres forsvarligt og i overensstemmelse med databeskyttelseslovgivningen.

De personoplysninger, som vi indsamler om dig, vil blive opbevaret i overensstemmelse med tabellen nedenfor, medmindre længere opbevaring er påkrævet ved lov:


Personoplysninger


Opbevaringsperiode

Personoplysninger modtaget med henblik på indgåelse og opfyldelse af en aftale med dig, herunder i forbindelse med at du opretter en profil på vores hjemmeside eller bestiller et abonnement.

Op til 3 år efter opfyldelse af aftalen eller

så længe opbevaring er påkrævet ved lov (eksempelvis for at overholde kravene i bogføringsloven).

 

Profiler oprettet på vores hjemmesider slettes dog efter et års sammenhængende inaktivitet, medmindre der er optjent bonuspoint (se nedenfor om Klub Nordjyske)

Personoplysninger indsamlet i forbindelse  med Klub Nordjyske (klubnordjyske.dk)

3 år efter sidst optjente rabat- og bonuspoint

Personoplysninger modtaget med henblik på udsendelse af nyhedsbreve og andet markedsføringsmateriale.

Indtil dit samtykke tilbagekaldes eller ikke har været anvendt af os i 1 år.

Personoplysninger modtaget i forbindelse med anden korrespondance så som serviceforespørgsler mv.

Indtil din henvendelse er færdigbehandlet, og der ikke er grund til at tro, at der vil være behov for yderligere korrespondance.

Personoplysninger indsamlet ved brug af cookies – eksempelvis via Google Analytics

Op til 26 måneder

8. Cookies

Førstepart Cookies
En cookie kan indeholde tekst, tal eller fx en dato og er basalt set en tekstfil, der lagres på din computer, tablet eller telefon. Det er ikke et program og kan ikke indeholde virus. Eftersom en cookie befinder sig hos dig, er det altid muligt for dig at se, ændre eller slette disse cookies. Det gør du inde i dine browserindstillinger.

Vi bruger cookies til statistik og analyse og basal site-funktionalitet, der hjælper os med at gøre vores produkter bedre gennem brugerindsigt. Her indsamler vi informationer om, hvornår og hvor lang tid du besøger en hjemmeside, hvilke og hvor mange sektioner, artikler og andre produkter, du besøger, om din computer har besøgt os før, hvilken browser og styresystem du bruger, IP-numre, hvilke annoncer du ser osv. Med din tilladelse bruger vi den indsamlede information til at målrette vores direkte markedsføring til dig. Ydermere bruger vi informationerne til at dokumentere og klarlægge værdien af annonceindrykninger over for vores annoncører.

Ved almindelig brug af NORDJYSKE Mediers hjemmesider, hvor man ikke bruger formularer til direkte indtastning af f.eks. navn og adresse, bruger hjemmesiderne alene cookies. Afgiver du yderligere oplysninger, f.eks. i forbindelse med oprettelse af NORDJYSKE Log-ind, vil der ske en samkørsel der gør NORDJYSKE Medier i stand til at gøre din adfærd personhenførbar. Denne samkørsel kan alene laves af NORDJYSKE Medier, og ikke vores partnere. Samtlige selskaber i NORDJYSKE Medier kan anvende oplysningerne, om end det er få medarbejdere, der reelt kan se og afkode dem.

Disse cookies kaldes førsteparts-cookies og sættes af NORDJYSKE Medier.

Tredjepart Cookies
NORDJYSKE Medier har også en række samarbejdspartnere som sætter cookies - såkaldte tredjeparts-cookies. Det kan være vores annoncører, mediebureauer, annoncenetværk og andre tjenester (fx Facebook), som sætter disse cookies.

Formålet med tredjepart-cookies er at sikre levering af målrettede online-annoncer og sikre funktionaliteten af de tjenester vores sites tilbyder. Ved spørgeskemaundersøgelser, analyser og lignende sættes der cookies med det formål at registrere din besvarelse og dermed undgå at du får samme spørgeskema igen.

Informationerne, der indhentes via cookies, lagres i vores systemer – internt eller hos partnere. Vi har indgået databehandleraftaler med vores partnere, der dermed er medforpligtigede til beskyttelsen af persondata. Vi overleverer/udveksler ikke data med aktører, vi ikke har EU-gyldige databehandleraftaler med.

Vi henviser endvidere til vores Cookiepolitik.

9. Dine rettigheder

Du har efter Databeskyttelseslovgivningen en række rettigheder i forhold til vores behandling af dine personoplysninger:  

  • a. Ret til at se oplysninger (indsigtsret)
    Du har ret til at få indsigt i de oplysninger, som vi behandler om dig, samt en række yderligere oplysninger.
     
  • b. Ret til berigtigelse (rettelse)
  • Du har ret til at få urigtige oplysninger om dig selv rettet. 
     
  • c. Ret til sletning
    I særlige tilfælde har du ret til at få slettet oplysninger om dig, inden tidspunktet for vores almindelige generelle sletning indtræffer. 
     
  • d. Ret til begrænsning af behandling
    Du har visse tilfælde ret til at få behandlingen af dine personoplysninger begrænset. Hvis du har ret til at få begrænset behandlingen, må vi fremover kun behandle oplysningerne – bortset fra opbevaring – med dit samtykke, eller med henblik på at retskrav kan fastlægges, gøres gældende eller forsvares, eller for at beskytte en person eller vigtige samfundsinteresser.
     
  • e. Ret til indsigelse
    Du har i visse tilfælde ret til at gøre indsigelse mod vores eller lovlige behandling af dine personoplysninger. Du kan også gøre indsigelse mod behandling af dine oplysninger til direkte markedsføring. 
     
  • f. Ret til at transmittere oplysninger (dataportabilitet)
    Du har i visse tilfælde ret til at modtage dine personoplysninger i et struktureret, almindeligt anvendt og maskinlæsbart format samt at få overført disse personoplysninger fra én dataansvarlig til en anden uden hindring.
     
  • g. Retten til at tilbagekalde samtykke
    Du har til enhver tid ret til at trække et eventuelt samtykke tilbage, som danner grundlag for behandling af dine personoplysninger. I visse tilfælde vil tilbagekald af samtykke kræve, at du selv aktivt nedlægger din NORDJYSKE Log-ind og sletter eventuelle cookies i din browser.

Du har også ret til at indgive en klage til Datatilsynet, hvis du er utilfreds med den måde, vi behandler dine personoplysninger på. Du finder Datatilsynets kontaktoplysninger på www.datatilsynet.dk.

Du kan læse mere om dine rettigheder i Datatilsynets vejledning om de registreredes rettigheder, som du finder på www.datatilsynet.dk.

Hvis du vil gøre brug af dine rettigheder kan du kontakte os via persondata@nordjyske.dk eller kontaktoplysningerne i afsnit 1. Hvis du ønsker at ændre dine kontaktoplysninger, kan du gøre det ved at logge ind på din personlige side her.

10. Ændringer til denne persondatapolitik

Denne persondatapolitik vil løbende blive opdateret på vores hjemmeside. Seneste opdatering er 24. maj 2018.

Yderligere hjælp add

Jeg har et spørgsmål, der ikke gives svar på her, hvad gør jeg?

Du er velkommen til at kontakte os, hvis du får brug for hjælp eller har yderligere spørgsmål.

Mail: support@nordjyske.dk
Telefon: 7027 3527

Salg af redaktionelt stof add

Bestemmelser vedr. salg af redaktionelt indhold

Vi tilbyder salg til private, virksomheder og medier af de fleste egenproducerede artikler, fotos samt TV- indslag. Vi sælger dog ikke til kommerciel brug (annoncer, reklamer etc.) og vi sælger ikke til brug på Facebook og øvrige sociale medier, og vores materiale må ikke videresælges til andre. NORDJYSKE Medier forbeholder sig altid ret til at afvise at videresælge materiale, vurderet ud fra den enkelte situation.

Ved enhver offentliggørelse af vores materiale skal endvidere fremgå forfatterens og publikationens navn - og i øvrigt under respekt af Ophavsretslovens § 3 - Læs mere her.

Materialet må kun anvendes én gang til det på forhånd aftalte formål. Materialet må ikke videresælges, kopieres eller udlånes til tredjemand.

Ved salg af dagsaktuelle billeder er der et tillæg på 100 % af prisen.

Brug uden tilladelse: 100 % af prisen lægges oveni. Hertil kommer evt. vederlag for krænkelse fra journalist/fotograf.

Hvordan køber jeg artikler, billeder eller TV-indslag?

Vil du købe foto, tekst eller TV indslag af os, eller har du spørgsmål til priserne, så kontakt vores fakta-redaktion på mail fakta@nordjyske.dk.

Priser på artikler og fotos til redaktionel anvendelse

Alle priser er ex. moms. Aviser, magasiner, tidsskrifter, uge- og fagblade, bøger, CD-rom og e-learning, nyhedsbreve, brochurer, medlems- og personaleblade og lign.:

  • Oplag indtil 500 stk.: Foto: 350,- Tekst: 500,- pr. stk.

  • Oplag 501-2500 stk.: Foto : 550,- Tekst: 750,- pr. stk.

  • Oplag 2501- 25.000: Foto: 750,- Tekst: 1.050,- pr. stk.

  • Oplag 25.001-100.000: Foto: 850,- Tekst: 1.200,- pr. stk.

  • Oplag over 100.000: Foto: 1.200,- Tekst: 1.350,- pr. stk.

Priser og anden information vedr. materiale fra hjemmeside

  • Brug i op til 3 år: Foto: 800,- Tekst: 1.050,- pr. stk.

  • 1 hel avisside som PDF-fil til brug på hjemmeside/Intranet: Brug i op til 3 år: 1.800,-

  • Foreninger (sports, kulturel eller lign.) brug af PDF, der omtaler egen forening: Brug i op til 3 år. 300,-

Priser og anden information vedr. fotos og tekst til privat brug

Må ikke offentliggøres på hjemmesider eller printes til offentliggørelse på anden vis.

  • Billedet kan fremsendes pr. e-mail: pris 100 kr. pr stk. inkl. moms

  • Billedet kan leveres fremkaldt i størrelsen 20x30 cm: pris 200 kr. pr stk. inkl. moms

  • Skal billedet fremkaldes er der en leveringstid på ca. 3 uger. Ved bestilling af flere billeder gives 10% rabat.

  • Avisside sendt som PDF: 25 kr. inkl. moms

TV-indslag fra 24NORDJYSKE

Kan bestilles som mediefil til download.

  • Hjemmeside/web til kommerciel brug: 1.800 kr. + moms

  • Intern brug (offentlig visning internt i virksomhed/institution eller lign.): 500 kr. + moms

  • Privat brug (ikke til brug på hjemmeside eller anden offentlig visning): 250 kr. inkl. moms

  • TV-indslag til redaktionel anvendelse: 1.800 kr. pr. påbegyndt minut.

 

TV-features fra 24NORDJYSKE

  • Hjemmeside/web til kommerciel brug: 3.000 kr. + moms

  • Intern brug (offentlig visning internt i virksomhed/institution eller lign.): 1.000 kr. + moms

  • Privat brug (ikke til brug på hjemmeside eller anden offentlig visning): 500 kr. inkl. moms

Der er mulighed for at købe flere features i en serie. Kontakt fakta-redaktionen for nærmere aftale på telefon: 9935 3421

Ophavsret add

Kopiering

Artikler, fotografier, grafik og andet offentliggjort materiale på nordjyske.dk og NORDJYSKE Mediers øvrige udgivelser stilles til rådighed for visning/læsning.

Du må gerne printe enkelte kopier til din egen private brug. Denne adgang gælder alene privatpersoner. En virksomhed må således ikke printe artikler m.v., heller ikke til brug for kopiering til virksomhedens medarbejdere, medmindre virksomheden har en aftale herom med Copydan, Tekst & Node.

Du må også gerne tage en kopi af artiklen, hvis det udelukkende sker til dit eget personlige brug inden for husstanden, jf. ophavsretslovens § 12.

Yderligere anvendelse og eksemplarfremstilling kræver udtrykkelig aftale med NORDJYSKE Medier. Hvis du er i tvivl om, hvad du må kopiere og hvordan, så kontakt altid NORDJYSKE Medier på telefon 99 35 35 35 eller e-mail fakta@nordjyske.dk.

Link

Du må gerne henvise til forsiden af vores hjemmesider med tydelig kildeangivelse. Du er også velkommen til at henvise til en artikel ved hjælp af et dybt link, når du citerer lovligt fra artiklen.

Til gengæld accepterer vi ikke gentagen og systematisk brug af dybe link direkte ind til underliggende materiale på hjemmesiden. Der må heller ikke linkes på en måde, så vores hjemmeside kommer til at se ud, som om den er en del af en anden hjemmeside, medmindre du har indgået en aftale med os. Overtrædelser kan medføre krav om vederlag, erstatning og godtgørelse.

NORDJYSKE Medier er ikke ansvarlig for indholdet på websites, som vores hjemmesider linker til.

RSS-feeds

RSS-feeds stilles til rådighed for enkeltpersoners private brug.

Du er velkommen til at lade NORDJYSKE Mediers RSS-feeds indgå i din egen private nyhedsoversigt på din pc, mobiltelefon, tablet eller lignende.

NORDJYSKE Medier accepterer derimod ikke, at RSS-feeds indgår i nyhedsoversigter, der er tilgængelige for andre, fx via internettet, eller på anden måde udnyttes kommercielt, medmindre der er indhentet særskilt tilladelse. Dette gælder, uanset om tjenesten stilles til rådighed gratis eller mod betaling. RSS-feeds må således heller ikke udnyttes på virksomheders hjemmesider, intranet, extranet, eller andet.

Deling af artikler

Artikler kan deles af enkeltpersoner i ikke-kommercielt øjemed. Deling skal ske ved link til artiklen, og dermed ikke kopiering af selve artikelteksten. Deling er ikke tilladt på vegne af virksomheder, foreninger eller andre juridiske personer.

Nyttige svar på spørgsmål

Må jeg som studerende kopiere en artikel eller et billede og vedlægge det som dokumentation til min opgave?

Ja, det regnes som privat brug.

Jeg er privatperson og part i en sag, som NORDJYSKE har skrevet om. Må jeg linke til artikler og billeder om sagen på nordjyske.dk fra min egen hjemmeside?

Ja, men du må ikke systematisk linke til omfattende mængde af materiale på Nordjyskes hjemmesider.

Kan man som virksomhed/offentlig institution få udvalg af nyheder fra nordjyske.dk på vores egen hjemmeside?

Ja, der er mulighed for at købe materialet til det formål.

NORDJYSKE har skrevet om min virksomhed. Må jeg kopiere indhold fra nordjyske.dk, og lægge det på vores hjemmeside eller intranet?

Ja, der er mulighed for at købe materialet til det formål.

Må jeg rundsende links til indhold på Nordjyske.dk i en mail?

Ja, du må gerne rundsende linket til mail, men du må ikke systematisk linke til omfattende mængde af materiale på Nordjyskes hjemmesider.

Jeg er lærer/studerende og har fundet noget materiale på nordjyske.dk, der er interessante for hele min klasse. Må jeg kopiere indholdet og dele det rundt til alle i klassen?

Ja, det er omfattet af ordningen om skolekopiering med CopyDan.
Du må også sende links til indholdet rundt til alle i klassen.