Erhverv

Iskoldt mysterium: - Hvem stjæler lige 300 liter?

Tyven må være vild med vores is, konstaterer ejeren af det populære ishus

Jeppe Korsholm Mikkelsen undrer sig meget over tyveriet, som han formoder må være planlagt.
Jeppe Korsholm Mikkelsen undrer sig meget over tyveriet, som han formoder må være planlagt. Foto: Martin Damgård

Opdateret kl. 19:44

Det var noget af et syn, der mødte ejer Jeppe Korsholm Mikkelsen, da han kom på arbejde hos Guf & Kugler på havnen i Nibe mandag.

- Der så jeg, at hængelåsen til vores is-trailer, der står udenfor ishuset, lå på jorden. Og jeg kunne så konstatere, at is-glade tyve har været på spil, siger han.

Op mod 300 liter is er forsvundet i løbet af natten, og Jeppe Korsholm Mikkelsen har en formodning om, at tyveriet har været planlagt.

Guf & Kugler har mistet en del af deres is i nat - men bare rolig, der er stadig masser at vælge imellem i isbaren i ishuset i Nibe. Arkivfoto: Betina Fleron

- De har ikke bare taget fra yderste hylde. Der er forsvundet et varieret udvalg af vores is, siger han.

- Derudover slipper man ikke bare afsted med så mange bøtter is, der er fem liter i hver, så det kræver en bil at transportere det.

Isbaren er stadig fyldt op

Jeppe Korsholm Mikkelsen fortæller, at døren til is-traileren, der fungerer som fryser, var lukket igen efter tyveriet. Derfor kan ishuset i Nibe stadig stille de resterende bokse frem i isbaren. 

- Det er ikke andet end mit humør, der har taget skade, siger Jeppe Korsholm Mikkelsen.

- Heldigvis har min lillebror, Hjalte, der er ismager, lovet at arbejde lidt ekstra i dag, så vi hurtigt får fyldt lageret igen.

Jeppe Korsholm Mikkelsen er selv meget forundret over tyveriet.

- Hvem stjæler lige 300 liter is? Det er jo helt forrykt. Det må være en, der er meget glad for vores is.

En stærkere hængelås og overvågning

Tyveriet har som konsekvens, at der fremover er både en stærkere hængelås samt en kæde på døren ind til is-traileren. Den står parkeret ved ishuset, hvor der i øvrigt ikke har været forsøg på indbrud og tyveri.

- Og så installerer vi også overvågning. 

Tyveriet er meldt til politiet. Jeppe Korsholm Mikkelsen vurderer, at der er stjålet is til en værdi af rundt regnet 50.000 kroner.

Der er i øvrigt plads til omkring 1,5 ton is, når traileren er fyldt op.

Hvis du har set noget mistænkeligt omkring frysetraileren på havnen i Nibe natten mellem søndag og mandag, kan du kontakte politiet eller Guf & Kugler.

Få adgang første måned for kun 49 kr.

Prøv Nordjyske nu

Allerede abonnent? Log ind

Abonnementet giver adgang til Nordjyske.dk og fornyes automatisk til 109 kr. pr. måned og er uden binding.

Læs også

Gå til relaterede emner

Forsiden