Aalborg

Beerwalk har vokseværk

Konceptet med ølsmagning udvider med tre nye pubber

Basement Beerbar i Løkkegade er en af de ny pubber, som kommer med i Beerwalk’en.

Basement Beerbar i Løkkegade er en af de ny pubber, som kommer med i Beerwalk’en.

AALBORG:Ideen om at tilbyde turister og andre, der har lyst til at besøge nogle af Aalborgs mange udskænkningssteder, en såkaldt Beerwalk, har vist sig at være så god, at VisitAalborg nu udvider konceptet med tre nye pubber, nemlig The Harp, Heidis Bierbar og Basement Beerbar.

Beerwalk’en, som har eksisteret siden 2009, har netop rundet 35.000 solgte ølglas, og det overgår alle forventninger.

- Formålet er at give en sjov, velsmagende og hyggelig oplevelse for både lokale og turister. For det skaber både ekstra aktivitet på pubberne og gør folk opmærksomme på byens mange hyggelige lokalområder, forklarer Lars Bech fra VisitAalborg.

Konceptet, som består af et ølglas samt seks kuponer, der giver ret til at få det fyldt med øl på et af de ni tilmeldte steder, er især populært blandt krydstogtsturister, og dem glæder Nikolaj Madsen fra Basement Beerbar i Løkkegade sig til at tage imod.

- Jeg ser det som et fedt koncept og en god mulighed i forhold til at promovere os selv - især når det gælder gæster, der ikke er fra Aalborg-området. Vi ligger ikke et sted, hvor turister naturligt kommer forbi, og derfor gavner det formentlig, at Aalborg Beerwalk nu peger i vores retning, siger han.

Samtidig med udvidelsen af antallet af pubber lancerer VisitAalborg også et nyt mobilsite og en ny indpakning til Beerwalk’en, som koster 125 kroner for glas, kuponer og et kort over de tilmeldte udskænkningssteder.

Kommentarer


Anmeld kommentaren

Giv redaktøren besked, hvis du synes indholdet virker forkert.

Anmeld kommentaren

Redaktøren er underrettet og vil kigge nærmere på indlægget.