Spritten bag facaden

Aalborg Kommune præsenterede udvikler for ulovlige aftaler: Nu er de frifundet i skandalesag

Ombygningen af den gamle spritfabrik er uden tvivl et af de mest omtalte byggeprojekter i Aalborg i nyere tid. Både på grund af alle de store perspektiver og muligheder og så de mange skandaler.
Ombygningen af den gamle spritfabrik er uden tvivl et af de mest omtalte byggeprojekter i Aalborg i nyere tid. Både på grund af alle de store perspektiver og muligheder og så de mange skandaler. Arkivfoto: Lars Pauli

Opdateret kl. 13:55

Historien, du får


Nu er der faldet dom i sagen, hvor Spritten A/S har sagsøgt Aalborg Kommune for næsten seks millioner kroner.

Sagen er en af de mest skandaleombruste i Aalborg Kommune i nyere tid.

I denne historie gennemgår vi dommen, som slår fast, at Aalborg Kommune præsenterede udviklerne for to ulovlige aftaler, men slipper for at betale erstatning.

Aalborg Kommune skal ikke betale millionerstatning til Spritten A/S.

Det har retten netop afgjort efter at have brugt flere måneder på at fælde dom i den retssag, som Spritten A/S havde anlagt mod kommunen i forbindelse med ombygningen af den gamle spritfabrik på Aalborgs havnefront.

Få adgang første måned for kun 49 kr.

Prøv Nordjyske nu

Allerede abonnent? Log ind

Abonnementet giver adgang til Nordjyske.dk og fornyes automatisk til 109 kr. pr. måned og er uden binding.

Læs også

Forsiden