Kunder hos Telia kan igen ringe til 1813
Abonnementer hos Telia kunne i omkring halvanden time torsdag eftermiddag ikke ringe til 1813.
Problemer med Akuttelefonen 1813 er torsdag eftermiddag løst. Dermed kan abonnenter hos Telia igen ringe til telefonen.
Det meddeler Region Hovedstadens Akutberedskab på Twitter omkring klokken 17.30.
Det var lidt efter klokken 16, at beredskabet meldte om problemer på telefonlinjen.
Her lød det, at det gjaldt telefoner med abonnement hos Telia. Skulle man igennem til 1813, måtte man låne en telefon med et abonnement hos en anden udbyder.
Men problemet blev altså løst cirka halvanden time senere.
Det er gratis at ringe til 1813, og telefonerne er åbne døgnet rundt.
Det er sygeplejersker eller læger, der tager imod opkaldene. De rådgiver og vurderer behovet for hjælp.
/ritzau/
Giv redaktøren besked, hvis du synes indholdet virker forkert.
Redaktøren er underrettet og vil kigge nærmere på indlægget.