De tager til helvede hvert år. For tre nordjyder er det livsbekræftende
Historien, du får
I disse dage er Danmarks største metalfestival Copenhell i gang på Refshaleøen i København, og i år står Aalborg-bandet Omsorg på plakaten.
Men det er ikke det eneste nordjyske spor på festivalen. For metalmiljøet i Aalborg stopper ikke ved bygrænsen.
Her møder du tre frivillige, der tager det lokale fællesskab med sig til landets største metalscene.
Jeg havde egentlig ikke regnet med, at min første gang på Copenhell skulle begynde til Wagners ‘Ride of the Valkyries’, fremført af Aarhus Symfoniorkester med Jakob Stegelmann på scenen.
Men her er vi nu engang.
Få adgang første måned for kun 49 kr.
Prøv Nordjyske nuAllerede abonnent? Log ind
Abonnementet giver adgang til Nordjyske.dk og fornyes automatisk til 109 kr. pr. måned og er uden binding.