En bedre regering
Efter folketingsvalget i september 2011 har danskerne meget at glæde sig over. Vi har både fået en bedre regering og en bedre opposition!
Dejligt at opleve, at den nye regering er alle danskeres regering, da den - også - har fokus på almindeligt hårdtarbejdende danskere på de mindre arbejdspladser i håndværk, industri og landbrug. Den del af befolkningen, som typisk har årlige indkomster under 500.000 kr., gjorde VK-regeringen jo slet ikke noget fremadrettet for. Men nu kan der allerede øjnes små fordele i form af bortfald af multimedieskat og forhøjelse af befordringsfradrag, der øger mobiliteten og tillige gør en forskel mellem at være i job og være ledig. Og flere fordele skal nok komme til, når/hvis der bliver råd. Samtidig kan vi også med glæde konstatere, at den tidligere regering, der nu er blevet opposition, begynder at nærme sig jordoverfladen, og stiller konkrete forslag, der ikke bare gavner dem, der tjener langt over den halve million årligt - og som desværre i VK-regeringens tid også i nogen grad er blevet de mindst produktive befolkningsgrupper, f. eks. ledelser i den finansielle og offentlige sektor, og andre højt placerede bureaukrater i liberale erhverv. Med glæde kan vi også konstatere, at rød og blå stue nu er enige om, at der skal føres en meget ansvarlig økonomisk politik for at Danmark kan komme på ret kurs igen, oven på den helt uansvarlige økonomiske politik baseret på bobler, som både Fogh, Bendtsen, Løkke m.fl. havde held til at puste yderligere op, mens den internationale højkonjunktur buldrede derudaf.
Få adgang første måned for kun 49 kr.
Prøv Nordjyske nuAllerede abonnent? Log ind
Abonnementet giver adgang til Nordjyske.dk og fornyes automatisk til 109 kr. pr. måned og er uden binding.