Fødevarenetværk "Smag på Løkken" på Forårsmessen

Kirsten Olsen
Smag på Løkkens medlemmer er fra venstre bager Søren Kodal, surfer Casper Brix, ismand Michael Lønstrup, bolchefrue Mariam Touray, restauratørerne Michael Larsen og Sacha Wittrup Täck, brygmester Niels Thomsen og slagter Carsten Dyrby. Foto: Privatfoto
3. april 2017 12:54

Fødevarenetværket Smag på Løkken er opstået på baggrund af flere Løkken virksomheders fælles motivation for forretningsudvikling.

Netværket består af følgende virksomheder: Bolcheriet Løkken, Slagter Dyrby, Iskompagniet, North Shore Surf Food, Løkken Bryghus, Restaurant Løkken Badehotel, Kodals Bageri & Café og Café Frandsen.

Der er mulighed for at smage på Løkken og møde netværket på Forårsmessen i Løkkenhallen den 8.-9. april, hvor netværket lanceres. Her vil der uddeles smagsprøver fra de forskellige virksomheder, og der vil være mulighed for at købe en særlig Smag på Løkken pose med produkter fra alle otte virksomheder til en særlig messepris.

Medlemmerne i netværket har alle medvirket i udviklingsforløbet "Kystbyer i vækst" gennem Hjørring Kommune og Visit Nordjylland. Som en del af forløbet, blev der udviklet et koncept for etablering af et fødevarenetværk i Løkken, som størstedelen af deltagerne har valgt at føre ud i livet. Udviklingskonsulent Helene Ancheril Mathew er tovholder for projektet.

Formålet med netværket er at samle kvalitetsbevidste restauratører og stolte fødevarehåndværkere i et forpligtende branchesamarbejde, og sammen sætte Løkken som fødevaredestination på dagsordenen.

- I netværket fokuserer vi på at arbejde sammen som kon-kollegaer frem for at være konkurrenter. Vi er et netværk af ildsjæle, der har det til fælles, at vi brænder for at skabe og udvikle kulinariske oplevelser i Løkken, til glæde for byens beboere og gæster, lyder det fra netværket.

Helene Mathew udtaler: - Vi har udnyttet lavsæsonen til at fokusere på forretningsudvikling og netværk. Samt at definere netværket og planlægge, hvordan vi kan markedsføre os i fællesskab. I denne proces har vi udviklet netværkets vision og værdier samt kriterier for deltagelse. Vi har ligeledes udviklet et fælles brand og markedsføringsmateriale.

Netværket mødes fast og deler viden og sparrer med hinanden. Fremover er planen at samarbejde i højere grad og bl.a. udvikle produkter i fællesskab og skabe fælles netværksarrangementer.

chat_bubble Kommentarer keyboard_arrow_down

Log ind for at kommentere.
Henter artikler...
Nyheder udvalgt til dig
Henter artikler...

Nordjyske Plus

Henter artikler...