God dag for badminton
Søndag havde Fjerritslev Badmintonklub tre hold med til Nordjyske Mesterskaber i Gistrup.
Alle tre hold havde vundet deres holdkampspulje og havde dermed kvalificeret sig til mesterskabet.
Fjerritslev Badmintonklub havde 10 hold med i holdturneringen 2016/17, og de tre vinderhold var U13D, U15C og U17C.
U13D blev slået ud i kvartfinalen, da de tabte 5-1 til Hadsund, og dermed kom de ikke videre i turneringen.
U17C måtte ligeledes nøjes med en enkelt holdkamp mod Frederikshavn, hvor de tabte 6-0.
U15C vandt deres semifinale 6-0 over Rosendal og gik dermed videre til finalen mod St. Restrup.
Her blev resultatet 3-3, og dermed skulle de ud i Golden Set. Her vandt de 4-3 og blev derfor nordjyske mestre.
- Det var en rigtig god dag i Gistrup fortæller ungdomstræner Martin Frandsen.
- Vi var stolte over at være af sted med tre hold. Men at U15C går hele vejen og vinder er super stærkt. De havde en god energi og viste gang på gang, at de var kommet for at vinde, siger Martin Frandsen
Få adgang første måned for kun 49 kr.
Prøv Nordjyske nuAllerede abonnent? Log ind
Abonnementet giver adgang til Nordjyske.dk og fornyes automatisk til 109 kr. pr. måned og er uden binding.