Kultur

Efter millionunderskud: Kendt restaurant forhandler med Hjørring Kommune om teatercafé

Det har kostet Hjørring Kommune dyrt at stå for driften af caféen på Vendsyssel Teater, siden den seneste forpagter forlod stedet i 2024.
Det har kostet Hjørring Kommune dyrt at stå for driften af caféen på Vendsyssel Teater, siden den seneste forpagter forlod stedet i 2024. Foto: Lars Pauli

Historien, du får


Efter halvandet år uden forpagter og et underskud på 1,6 millioner kroner er Hjørring Kommune tæt på at lukke en aftale med kendt restaurantionsvirksomhed om at drive caféen på Vendsyssel Teater

Efter halvandet år uden fast forpagter og et kommunalt underskud på 1,6 millioner kroner på driften af Teatercaféen er Hjørring Kommune nu tæt på at finde en ny operatør.

Sagen optrådte for en uge siden som et lukket punkt på økonomiudvalgets møde, og derfor er det sparsomt, hvad borgmester Søren Smalbro (V) kan løfte sløret for.

Få adgang første måned for kun 49 kr.

Prøv Nordjyske nu

Allerede abonnent? Log ind

Abonnementet giver adgang til Nordjyske.dk og fornyes automatisk til 109 kr. pr. måned og er uden binding.

Gå til relaterede emner

Forsiden