Hvorfor?

ARVEAFGIFT: I den igangværende debat om arveafgift stiller jeg mig selv det meget simple spørgsmål: Hvorfor skal der betales en skat, når et menneske dør? Jeg har forståelse for, at man kan "komme til" at arve nogle penge, som det er rimeligt at skulle betale skat af. Men hvorfor skal det ske, når giveren dør? Når man ser en årsopgørelse for en ganske almindelig lønmodtager/pensionist med alle de forskellige satser og regler og fradrag, og hvad har vi, så synes jeg også, at staten skulle vise så meget ærbødighed over for de afdøde, at de fandt en anden måde at klare en borgers mellemregninger med staten på.

Få adgang første måned for kun 49 kr.

Prøv Nordjyske nu

Allerede abonnent? Log ind

Abonnementet giver adgang til Nordjyske.dk og fornyes automatisk til 109 kr. pr. måned og er uden binding.

Forsiden