Julefeber og rekordår hos Elsk

Galleri - Tryk og se alle billederne.
Tekst & foto: Ole Iversen
Der pakkes og svedes på Elsks varelager. Store åbnede papkasser med tøj i plastposer står rundt på gulvet. De to indehavere af det lille tøjmærke med base i Klitmøller, Lukaz Leszczynski og Lars Riis, har lange arbejdsdage, for firmaets tøj er for alvor braget igennem i 2016. Det kan ikke mindst ses på årets julesalg i webshoppen. Hundredvis af pakker skal være ude, så de kan ligge under juletræet i Danmark og udlandet.
2016 bliver det bedste år for Elsk nogensinde:
- Vi er vækstet med 300 pct., og vi er nu repræsenteret i 21 butikker i Danmark, heraf fem i Thy, siger Lars Riis og fortsætter:
- Kunder og butikker har virkeligt taget vores filosofi til sig: Budskabet om bæredygtighed, vores Thy-fortælling, design og kvalitet. Det er den direkte feedback fra kunderne. Og det skal noteres, at vi ikke sælger på tilbud og ikke deltager i Black Friday. Det budskab forstår de i København og de store byer.
Men også lokalt går det rigtig godt:
- Det har overrasket os, at vi er slået så godt igennem, siger Lukas L. Leszczynski og tilføjer:
- Vi har også oplevet, at målgruppen er meget bredere, end vi forventede.
Nu er udfordringen for de to igangsættere, som først nu er begyndt at hæve lidt løn til sig selv, at vokse stille og roligt:
- Vi ønsker ikke bare at blive store. Vi får tilbud fra investorer, som vil købe sig ind. Men hvad skal vi med 10 mio . kr.?
Siger Lars Riis og fortsætter:
- Vi vil have det godt med det, vi laver, og beholde vores identitet.
Elsk gider heller ikke modemesser:
- Vi vil helst, at kunderne finder os via vores produkter og filosofi - og gennem direkte kontrakt. Vi ser stadig udover Danmarks grænser. Vi kommunikerer på engelsk. Næste mål er Tyskland, lyder det fra de to, mens endnu en julepakke får brunt genbrugspapir omkring og sendes af sted mod Odense.
Giv redaktøren besked, hvis du synes indholdet virker forkert.
Redaktøren er underrettet og vil kigge nærmere på indlægget.