Klagesangen fra Hostruphøj

LÆSERBREV

LANDSBYLIV: På vores ordinære møde i landdistriktsrådet tirsdag 17. april drøftede vi klagesangen fra Hostruphøj. Vi blev imidlertid enige om at støtte kommunen i den planlagte udflytning af og oprettelse af et familiecenter på Søbakkeskolen. Det er første gang i min formandstid, at kommunen decentraliserer. Det er bare godt. Lad os få noget mere af det, for nye arbejdspladser er vi ikke forvænt med ude på landet. Som en sidegevinst vil borgerne i området stadig have et rigtig godt mødested, hvor der kan drives mange aktiviteter. Dertil kommer at vore lokalhistoriske foreninger kan få en fin arkivplads, som mange mangler. Alt andet lige må det være svært for dig, Jens Verner Pedersen, at udtale dig som du gør, idet du selv bor i et af vore landdistrikter og dagligt kan se, hvordan arbejdspladserne forsvinder og forfaldet sætter ind ude på landet. Lad os glæde os over, at der endelig sker noget, og lad os arbejde sammen om at få gang i livet ude på landet.

Få adgang første måned for kun 49 kr.

Prøv Nordjyske nu

Allerede abonnent? Log ind

Abonnementet giver adgang til Nordjyske.dk og fornyes automatisk til 109 kr. pr. måned og er uden binding.

Forsiden