Musik

Northern Winter Beat aflyst

Stigende smittetal får Northern Winter Beat til at aflyse festivalen i januar - arrangørerne opfordrer til at holde fast i billetter

Anna von Hausswolff på tidligere Northern Winter Beat. Foto: Lars Pauli
Anna von Hausswolff på tidligere Northern Winter Beat. Foto: Lars Pauli Foto: Lars Pauli

Opdateret kl. 16:41

AALBORG: "Det er med stor ærgrelse, at vi har aflyst Northern Winter Beat 2021. Vi står overfor en svær situation, men vi prioriterer vores gæsters sikkerhed over alt andet", står der på Studenterhusets hjemmeside.

Her kan man endvidere læse, at spillestedet har forholdt sig til regeringens nedlukning af Danmark frem til 3. januar.

Festivalen for den smalle og upcoming musik, der hver vinter spreder sig ud over Aalborg spillesteder, skulle have fundet sted i Aalborg fra 28. til 31. januar, men arrangørerne har ikke turdet løbe risikoen for den forlængelse af nedlukningen, der ligger lige for som følge af den fortsatte stigning i smittetallene. Derudover har flere bands aflyst pga. Covid-19 restriktioner.

Studenterhuset opfordrer folk til at holde fast i deres købte billetter, der vil blive konverteret til 2022 udgaven af festivalen, men det er også muligt at få dem refunderet frem til fredag 15. januar.

Blandt artister, der skulle have spillet på Northern Winter Beat 2021, er Ghostpoet (UK), Maria W. Horn (SE) og Flying Horseman (BE).

Få adgang første måned for kun 49 kr.

Prøv Nordjyske nu

Allerede abonnent? Log ind

Abonnementet giver adgang til Nordjyske.dk og fornyes automatisk til 109 kr. pr. måned og er uden binding.

Gå til relaterede emner

Forsiden