Borgmester og rådmand: Reglerne gør beskyttelsen af drikkevandet i Aalborg unødigt besværlig
Dette er et debatindlæg. Indlægget er udtryk for skribenternes egen holdning.
Historien, du får
Aalborg vil beskytte drikkevandet hurtigere. Men siger, at statens regler spænder ben.
Uenigheden handler om, hvorvidt bureaukrati forsinker indsatsen mod både nitrat og pesticider.
Du får argumenterne for, hvorfor kommunen udfordrer Miljøministeriets måde at sikre rent drikkevand på.
Miljøministeriet og Aalborg Kommune ser to forskellige veje mod et fælles mål: At sikre rent drikkevand.
Den ene indebærer dyrt og besværligt dobbeltarbejde. Den anden er både billigere, lettere og slår to fluer med ét smæk.
Få adgang første måned for kun 49 kr.
Prøv Nordjyske nuAllerede abonnent? Log ind
Abonnementet giver adgang til Nordjyske.dk og fornyes automatisk til 109 kr. pr. måned og er uden binding.