Larsen: Det er så ærgerligt
Målmanden stod en pragtkamp, men det var ikke nok
KIEV: AaB’s målmand Nicolai Larsen havde gang i mirakler i de første 20 minutter af anden halvleg, da AaB torsdag aften tabte med 2-0 på udebane til Dynamo KIev i gruppespillet i Europa League.
AaB kom under pres i de første 20 minutter efter pausen, hvor angrebsbølge efter angrebsbølge rullede ned mod nordjydernes mål, men Nicolai Larsen stod i vejen hver eneste gang. Først nappede han Belhanda fra tæt hold, derpå var det topscoreren Kravets, der måtte se sit forsøg reddet af den velspillende målmand, men til sidst gik det galt.
Et hjørnespark til forreste stolpe endte hos Domagoj Vida, og han fik den ind via den nærmeste stolpe.
- Det er en lidt træls og ærgerlig situation, fordi vi lige er kommet en mand i overtal og tror, at vi kan begynde at ride stormen af. Jeg ved ikke, om den bliver rettet af, men den rammer i hvert fald stolpen, da jeg forsøger at kaste mig ned efter den.
- Jeg synes, at vi generelt har spillet nogle rigtig gode kampe i Europa. Selv de kampe vi har tabt, har vi i lange perioder spillet lige op med meget stærke modstandere, så jeg synes absolut stadig, at der er grund til at tro på chancen, siger målmanden.
- Men lige nu er det bare superærgerligt, fordi vi igen føler, at vi spiller en rigtig god kamp mod en rigtig god modstander.
AaB møder i næste runde Steaua Bukarest i en nøglekamp på hjemmebane, inden turneringen slutter med en udekamp mod Rio Ave 11. december.
Få adgang første måned for kun 49 kr.
Prøv Nordjyske nuAllerede abonnent? Log ind
Abonnementet giver adgang til Nordjyske.dk og fornyes automatisk til 109 kr. pr. måned og er uden binding.