Ledelsen var i månedsvis klar over omsorgssvigt på Fremtidens Plejehjem: Men først da tilsynet kom på besøg, kom problemerne frem
Opdateret 20. maj 2026 kl. 16:17
Historien, du får
Da en bekymret pårørende oplevede omsorgssvigt på Fremtidens Plejehjem blev Aalborg Kommune kontaktet.
Men det var først fire måneder senere, da Styrelsen for Patientsikkerhed gav et påbud til plejehjemmet, at Aalborg Kommune for alvor reagerede.
Vi er gået på jagt efter svaret på, hvad Aalborg Kommune brugte fire måneder på, og om kommunen er tilfreds med den pleje beboerne på Fremtidens Plejehjem får.
Rettet mandag 10:05: Det har tidligere fremgået, at det var en medarbejder, der sendte bekymringshenvendelsen. Aalborg Kommune har efterfølgende oplyst, at det var en pårørende, og det fremgår nu af artiklen. Nordjyske beklager fejlen.
Der er "kritiske problemer af betydning for patientsikkerheden" på Fremtidens Plejehjem i Nørresundby.
Få adgang første måned for kun 49 kr.
Prøv Nordjyske nuAllerede abonnent? Log ind
Abonnementet giver adgang til Nordjyske.dk og fornyes automatisk til 109 kr. pr. måned og er uden binding.