Miljø

Nabo til støjende virksomhed fik ikke lov til at klage: - Jeg synes, det er udemokratisk

Ikke desto mindre har borgergruppe endnu en gang klaget over Morsø Kommunes miljøgodkendelse til virksomheden

Per Bengtson, der bor i Vodstrup, er sammen med fire andre borgere, der bor tæt på virksomheden Nykøbing Dag og Industrirenovation, medlem af en følgegruppe, der flere gange har klaget over de miljøgodkendelser, Morsø Kommune har givet virksomheden. Når det gælder den seneste miljøgodkendelse er fire af gruppens medlemmer dog  ikke blandt de husstande, der er klageberettigede.
Per Bengtson, der bor i Vodstrup, er sammen med fire andre borgere, der bor tæt på virksomheden Nykøbing Dag og Industrirenovation, medlem af en følgegruppe, der flere gange har klaget over de miljøgodkendelser, Morsø Kommune har givet virksomheden. Når det gælder den seneste miljøgodkendelse er fire af gruppens medlemmer dog  ikke blandt de husstande, der er klageberettigede. Arkivfoto: Bo Lehm

Opdateret kl. 11:32

NYKØBING: - Jeg synes, at det i høj grad er udemokratisk, at fordi kommunen synes, det er lidt besværligt, så er vi bare ikke part i sagen mere. Det er jo os, der har vundet sagen i første omgang, og så mener de lige pludselig, at vi ikke har interesse i sagen mere. Det er jo en besynderlig måde at behandle kommunens borgere på.

Få adgang første måned for kun 49 kr.

Prøv Nordjyske nu

Allerede abonnent? Log ind

Abonnementet giver adgang til Nordjyske.dk og fornyes automatisk til 109 kr. pr. måned og er uden binding.

Gå til relaterede emner

Forsiden