Nej-tak til adresserede reklamer
Fra nytår bliver der forbud mod adresserede reklamer til folk med Nej tak-skilte

Arkivfoto PressefotografLars Pauli
HELE LANDET: Fra nytår bliver et hul i markedsføringsloven lukket, når det bliver forbudt for firmaer at sende reklamer direkte til en adresse. Det skriver politiken.dk.
Mange firmaer har ellers omgået bestemmelsen om, at man ikke må sende reklamer stilet til en fysisk person ved blot at skrive adressen, men undlade at skrive beboerens navn på.
Men det er slut fra nytår, for Forbrugerombudsmanden indfører nye retningslinjer efter forhandlinger med Forbrugerrådet, forhandlere, distributører og annoncører, så den fikse måde at omgå reglerne på nu bliver forbudt.
- Der er i dag nogle typer reklamer, som ’nej tak’-ordningerne ikke beskytter mod. Jeg er meget tilfreds med, at vi sammen har fundet en løsning, så ordningerne fra 1. januar 2014 også beskytter mod omdeling af reklamer med en adresse på, siger forbrugerombudsmand Henrik Øe til politiken.dk.
Giv redaktøren besked, hvis du synes indholdet virker forkert.
Redaktøren er underrettet og vil kigge nærmere på indlægget.