Ryd bagsiden! Gavl uden maleri opdaget i Aalborg
Forfærdet borger på nippet til at gå i aktion.
På en shoppetur i det centrale Aalborg opdagede Emilie Severinsen i denne uge en umalet gavl.
- Først troede jeg, at den var under klargøring til et nyt gavlmaleri, men da jeg kontaktede nogle lokale håndværkere stod det klart, at det faktisk var meningen, at den skulle stå umalet, fortæller den noget chokerede bybo.
Efterfølgende har hun stillet spørgsmål til Aalborg Kommunes Byplanudvalg, for at høre om det virkelig kan være rigtigt, at lokale gavle skal stå nøgne på den måde.
- Jeg synes, det er en skændsel, og det fortæller noget om, hvor fattigt vores samfund er, fortsætter hun, mens hun på Facebook igangsætter en indsamling til fordel for umalede mure.
- Når politikerne ikke vil gøre noget mod den stigende arbejdsløshed blandt gavlkunstnere, så må vi jo selv gøre en stor indsats, men dropper det, da hun mister wifi-signalet på sin mobil og samtidig har opdaget et udsalg i H&M.
Ryd Bagsiden! er satire. Indholdet er altså fiktivt og man bør eksempelvis aldrig debattere, handle aktier eller booke ferie på baggrund af oplysninger heri.
Få adgang første måned for kun 49 kr.
Prøv Nordjyske nuAllerede abonnent? Log ind
Abonnementet giver adgang til Nordjyske.dk og fornyes automatisk til 109 kr. pr. måned og er uden binding.