Sæby

Nyt bibliotek og ungdomsklub indviet

Byens samlingspunkt åbnet med manér og publikum

De helt store flag var hængt op - både i Østervrå Bredgade og på det ny bibliotek. Og det blev en helt fantastisk festlig dag.
De helt store flag var hængt op - både i Østervrå Bredgade og på det ny bibliotek. Og det blev en helt fantastisk festlig dag. Bente Poder

ØSTERVRÅ: Kagemænd i lange baner, hornorkester, borgmester og et besøgstal, der overgik alle forventninger i Idræts- og Kulturcenter - således blev det.

Det blev en både magisk og musisk dag i Østervrå Idræts- og Kulturcenter, der - sammen med Østervrå Bibliotek og Østervrå Ungdomsklub - bød gæster til indvielse af de nye flotte lokaler fredag. Der var ros og anerkendelse både fra borgmester Birgit Hansen og borgerne, der var mødt talstærkt op. Faktisk var der på et tidspunkt kø helt ud på parkeringspladsen. Og Bredgade vajede med Dannebrogsflag.

Trylle-Thomas tryllede med balloner, og Michael Back underholdt. Mange nye lånere kom til og endnu flere fik pinkode til det ny, selvbetjente bibliotek.

Gæsterne beundrede de ny lokaler, og ungdomsklubben på 1. sal hav de fået det flotteste ny inventar. Rummets fine atmosfære blev rost, Slush Ice maskinen snurrede. Og der var kaffe, saft og 15 kagemænd.

Omdrejningspunktet var de nye lokaler, men gæsterne fik også set, hvor travlt et hus Østervrå Idræts- og Kulturcenter kan være. Huset var fyldt med glade mennesker, og masser af aktiviteter for børn. Det bliver spændende at se, når forventninger til samarbejde og synergieffekt indfries.

Få adgang første måned for kun 49 kr.

Prøv Nordjyske nu

Allerede abonnent? Log ind

Abonnementet giver adgang til Nordjyske.dk og fornyes automatisk til 109 kr. pr. måned og er uden binding.

Gå til relaterede emner

Forsiden