- På Mors går nordbagger ikke længere og trækker en plov

100 virksomheder fra Mors og Thy indtager Rådhuspladsen i København

Helle Møller Larsen
Mors og Thy indtager Rådhuspladsen i København den 23. og 24. maj.
København 19. maj 2014 07:32

MORS: Opgør med myter om Mors og meget gerne flere besøgende til øen er det udbytte, som øens erhvervsliv håber at få med hjem fra det kommende reklamefremstød for Mors og Thy i København. Her skal fiskeauktion, kokkekonkurrence og rockmusik skal lokke besøgende til.

- Jeg synes, at det er et spændende tiltag. Det er godt at vise, at vi kan noget i det her hjørne af landet. Og modsat hvad nogle tror, så går nordbagger ikke længere og trækker en plov og pløjer her, siger Tage Odgaard Nielsen, formand DI Thy - Mors.

Ligesom Erik Theill, direktør for Morsø Jernstøberi, mener han, at arrangementet 23. og 24. maj er et godt udstillingsvindue for øens virksomheder.

- Men jeg tror ikke, at 3000 sjællændere pludselig flytter til Mors, eller at vi sælger flere køkkenlåger af den grund, mener Tage Odgaard Nielsen.

- Det vigtigt, at vi står sammen for at vise, hvad vi kan. Og måske fremstødet kan tiltrække kvalificeret arbejdskraft, supplerer direktøren for Morsø Jernstøberi.

Visit Mors er også med i København. Turistchef Bente Kristensen understreger, at Mors har noget at tilbyde for enhver smag.

- Vi skal med, fordi vi håber at kunne trække flere gæster til øen. Der er mange gode grunde til at tage hertil. Uanset hvem du er, skal jeg nok finde noget, der kan friste.

Turistchefens udsagn er helt i tråd med arrangørens.

- Jeg synes ikke, at jeg bor i Udkantsdanmark, men derimod i centrum. Det vil vi gerne vise frem, og det håber jeg, at flere får øjnene op for, siger Hans Peter Jarl Madsen.

chat_bubble Kommentarer keyboard_arrow_down

Log ind for at kommentere.
Henter artikler...
Nyheder udvalgt til dig
Henter artikler...

Nordjyske Plus

Henter artikler...