Hun får ansvar for ”hjertet” i Rebild Kommune
Maj Ragner Laursen bliver ny sekretariatschef fra 11. maj

Maj Ragner Laursen - ny sekretariatschef i Rebild Kommune. Privatfoto
REBILD:Efter ti år i universitetsverdenen kan Maj Ragner Laursen fra 11. maj se frem til en ny hverdag.
Efter indstilling fra et enigt ansættelsesudvalg tiltræder Maj Ragner Laursen i næste måned som ny sekretariatschef i Rebild Kommune.
Her afløser hun Susy Lauesen, der efter otte år på posten som sekretariatschef i Rebild Kommune nu forlader arbejdsmarkedet.
Maj Ragner Laursen kommer fra en stilling som sekretariatschef på Aalborg Universitet og bliver som chef for Fællescenter Sekretariat i Rebild centralt placeret i kommunens ledelsesstruktur.
Kommunaldirektør Jes Lunde glæder sig til samarbejdet:
- Maj Ragner kommer med mange gode erfaringer som sekretariatschef på Aalborg Universitet, og jeg er sikker på, at hun på bedste vis kan styre Rebild Kommunes sekretariat igennem de mange forskellige opgaver, der ligger i det ”hjerte” i organisationen, som et sekretariat ofte er, siger han.
Maj Ragner Laursen ser for sin del også frem til samarbejdet og de nye opgaver i den kommunale verden:
- Min tilværelse har de seneste knap ti år jobmæssigt været fast forankret i universitetsverdenen, så det bliver nogle nye og spændende udfordringer, jeg kommer til at stå overfor.
- Jeg glæder mig meget til at starte på jobbet og lære kommunen og mine nye kolleger og medarbejdere at kende, erklærer hun.
Maj Ragner Laursens nuværende job er som sekretariatschef for Dekansekretariatet på Det Humanistiske Fakultet på Aalborg Universitet.
Før det har hun været administrationschef/konstitueret fakultetsdirektør og områdeleder, også på Aalborg Universitet.
Hun har en kandidatgrad i statskundskab og afslutter til sommer en uddannelse i Master of Public Governance, ligesom hun løbende har taget en række kurser inden for blandt andet ledelse og offentlig ret.
Det center, Maj Ragner Laursen får ledelsen af i Rebild, er en såkaldt stabsenhed, der varetager en lang række opgaver på tværs af den kommunale forvaltning. Det drejer sig blandt andet om betjening af byrådet og de politiske udvalg, håndtering af politiske dagsordener og referater, kantinedrift, kommunikation, jura, indkøb, udviklingsopgaver, drift af kommunens bygninger og meget andet.
Giv redaktøren besked, hvis du synes indholdet virker forkert.
Redaktøren er underrettet og vil kigge nærmere på indlægget.