Risgård: Vi skal huske at nyde det
Den rutinerede midtbanespiller Kasper Risgård er klar til at tage ansvar i aften mod Dynamo Kiev
KIEV: - De er bedre end os på alle pladser...
AaBs midtbanespiller Kasper Risgård er ikke i tvivl om styrkeholdet mellem nordjyderne og det ukrainske storhold Dynamo Kiev forud for de holds hold møde torsdag aften i Kiev.
- Det er et klassehold. Spillere som Lens, Yarmolenko og Kravets er fra den allerhøjeste hylde internationalt. Men i den omvendte kamp i Aalborg (3-0 til AaB, red.) beviste vi, at vi kan begå mod et bedre hold, hvis vi står kompakt, arbejder som et hold og hjælper hinanden, sagde Kasper Risgård efter den afsluttende træning på det olympiske stadion i Kiev.
Han er selv klar til at tage ekstra ansvar og være en samlende kraft for de mange unge spillere på AaB-holdet.
- Det vil jeg gøre ved at vise, jeg er der. Gå forrest i duellerne. Men vi skal også huske at nyde det. Vi spiller mange kampe i Superligaen med det formål at få oplevelser som denne. Det er fantastisk at være en del af. Måske især for de unge spillere. Det udvikler dem enormt, når de spiller mod bedre modstandere. De får øjnene op for, at det kræver hårdt arbejde hver dag, hvis man skal nå toppen. Det er sundt.
Kasper Risgård understregede samtidig, at AaB’erne nok har respekt for Dynamo Kiev, men man frygter dem ikke.
- Vi tror på os selv og vores koncept. Vi er ikke bange for at få en snitter, for så skulle vi slet ikke være her. De seneste udekampe i Europa har ikke været gode fra vores side, men vi er naturligvis taget til Kiev for at få point med hjem, sagde Kasper Risgård.
Få adgang første måned for kun 49 kr.
Prøv Nordjyske nuAllerede abonnent? Log ind
Abonnementet giver adgang til Nordjyske.dk og fornyes automatisk til 109 kr. pr. måned og er uden binding.