Sag om havnepier i hårdknude
Grundejerformand kalder kommunens håndtering af sagen uprofessionel
ØSTER HURUP: Formand for grundejerne på Øster Hurup Havn Svend Erik Pedersen frygter, at den forfaldne havnepier får lov at falde endnu mere sammen som en skændsel for den ellers så idylliske havn ved Kattegatkysten.
Mariagerfjord Kommune har tilbudt Ove Rasmussen, der købte den centrale pier i havnen af den gamle Hadsund Kommune i 2006, at købe pieren tilbage igen.
Pieren blev solgt med den klausul, at den skulle være bebygget senest i 2008, men den nye storkommune holdt aldrig Ove Rasmussen op på det.
Ove Rasmussen har sagt nej til at lade handlen gå tilbage, og imens forfalder pieren mere og mere. Det yderste stykke er nødtørftigt afspærret af kommunen.
- Sagen er behandlet uprofessionelt fra kommunens side, siger Svend Erik Pedersen, der foreslår, at kommunen lapper hullet, mens man skændes videre om, hvem der skal gøre hvad.
Få adgang første måned for kun 49 kr.
Prøv Nordjyske nuAllerede abonnent? Log ind
Abonnementet giver adgang til Nordjyske.dk og fornyes automatisk til 109 kr. pr. måned og er uden binding.