Ældreforhold

Stop fraflytningen fra landsbyerne

GØR NOGET: Det hjælper ikke at klynke over at borgerne flytter til de større byer. Det hjælper heller ikke at forklare det med at ”sådan er tendensen”. Der må gøres noget konkret for at stoppe det.

En del af fraflytningerne er de ældre borgere, som skal på plejehjem og disse plejehjem har politikerne jo netop selv valgt at bygge i de større byer. Hvis der i stedet for bliver bygget plejehjem ude i landsbyerne, så er det ikke nødvendigt at flytte fra lokalsamfundet. Både til glæde for borgerne, som skal bruge plejehjemspladsen, men også for deres venner og familie, som har nemmere ved at besøge dem.

Samtidigt bliver der skabt arbejdspladser i landsbyerne både for plejepersonale, køkkenpersonale mv. og dermed kan man måske være så heldige oven i købet, at kunne tiltrække nye borgere til vore landsbyer i Hjørring Kommune.

Få adgang første måned for kun 49 kr.

Prøv Nordjyske nu

Allerede abonnent? Log ind

Abonnementet giver adgang til Nordjyske.dk og fornyes automatisk til 109 kr. pr. måned og er uden binding.

Gå til relaterede emner

Forsiden