Store muligheder for nye turister

Her er Cathrine Billund Kallehauge flankeret fra højre af Peer Runge og Hans Berthelsen, bureauchef, Samson Travel.
14. november 2016 07:35

VisitAalborg er netop hjemvendt fra verdens førende rejsemesse, World Travel Market, som i år løb af stablen i London.

Her var der især fokus på trendfænomenet "Second Cities", og det er gode nyheder for Aalborgs turisme.

I den sammenhæng er Aalborg nemlig en ultrahip destination.

- Vi ser store perspektiver i at bringe Aalborg i spil som Second City-destination og har også oplevet så stor interesse, at vi vender hjem med masser af optimisme. Vi har på messen spredt budskabet om de lykkelige danskere og troldenes hjemland, og det er historier, der vækker genklang hos vores besøgende, fordi Danmark lige nu skriver sig ind i en meget moderne kontekst, fortæller Cathrine Billund Kallehauge, Leisure Tourism Manager hos VisitAalborg og byens udsendte på messen.

Hun peger især på, at Aalborg som Second City kan være driveren for øvrige oplevelser i Nordjylland.

På messen deltog i øvrigt Samson Travel, hvis mål med deltagelsen var at knytte internationale kontakter som led i en research-opgave for Aalborg Lufthavn og VisitNordjylland.

Samson Travels opgave er at undersøge mulighederne for etableringen af en såkaldt "incoming-funktion" i Nordjylland, der skal gøre regionen til en mere attraktiv og ikke mindst tilgængelig destination for internationale rejseudbydere.

Netop som et resultat af Second Cities-fænomenet vil der i fremtiden være behov for at oprette en slags bureau i Nordjylland, der kan håndtere forespørgsler fra internationale agenter, turoperatører og rejsebureauer og hente priser ind på lokale ophold, oplevelser osv. og pakketere disse på en tilgængelig måde.

Det vil gøre regionen til en mere attraktiv destination i international sammenhæng, fordi udenlandske aktører af førnævnte typer sjældent vil have mod på at detailplanlægge ture helt ned på lokalt niveau, men i stigende grad efterspørger de samlede pakkeløsninger:

- Nordjylland har rigtig meget at byde på, også i et internationalt perspektiv, og det kan vi udnytte endnu bedre, end vi gør i dag, ved at gøre det nemmere for udenlandske aktører at tilbyde rejser til Aalborg og Nordjylland.

- En professionel incoming-funktion vil kunne løfte indsatsen til et niveau, hvor vi ikke er i dag. Men alle nordjyske turismeaktører vil få stor glæde af, at vi er med helt fremme, siger Peer Runge, salgschef hos Samson Travel. I

chat_bubble Kommentarer keyboard_arrow_down

Log ind for at kommentere.
Henter artikler...
Nyheder udvalgt til dig
Henter artikler...

Nordjyske Plus

Henter artikler...