Timelang ventetid præger Region Hovedstadens akuttelefon

Henvendelser om corona er medvirkende til, at det kan tage lang tid at komme igennem til akuttelefonen.

Jørgen Jessen <i>Jørgen Jessen/Ritzau Scanpix</i>

Jørgen Jessen Jørgen Jessen/Ritzau Scanpix

Lørdag eftermiddag er der op mod to og en halv times ventetid for borgere, der forsøger at komme igennem til Region Hovedstadens akuttelefon.

Det oplyser regionens akutberedskab.

- I dag er der mange, der ringer til Akuttelefonen 1813. Vi har derfor en lang kø, som betyder, at nogle kan opleve, at de ikke kan komme igennem, lyder det i en mail.

Der er indkaldt ekstra mandskab for at få løst puklen af opkald.

- Vi vil opfordre borgerne til kun at ringe med akutte henvendelser. Akuttelefonen kan eksempelvis ikke hjælpe med henvendelser omkring covidtest og -vaccine, skriver regionen videre.

Det er ikke første gang, at der har været lang ventetid i telefonkøen til akuttelefonen 1813. Netop henvendelser om corona har i den seneste tid været medvirkende til lang ventetid.

Borgere, der ikke formår at komme igennem til akuttelefonen med akutte henvendelser, opfordres til at møde op på akutmodtagelsen.

Akutberedskabet i hovedstaden forventer, at problemerne med lang ventetid er løst inden lørdag aften.

/ritzau/

Anmeld kommentaren

Giv redaktøren besked, hvis du synes indholdet virker forkert.

Anmeld kommentaren

Redaktøren er underrettet og vil kigge nærmere på indlægget.