EMNER

Udgået lakridsis får comeback

Mange har savnet den, men nu kan du snart købe den igen

Det er efterhånden blevet lidt af en tradition, at Frisko lader de danske iselskere bestemme, hvilken udgået is der skal have comeback op til hver sæson. PR-foto

Det er efterhånden blevet lidt af en tradition, at Frisko lader de danske iselskere bestemme, hvilken udgået is der skal have comeback op til hver sæson. PR-foto

DANMARK:Sidste år var det Zapp. I år er det Kung Fu Black, der vender tilbage på Friskos iskort.

Comebacket sker i forlængelse af, at Frisko igen i år lod os danskere stemme en retrois tilbage via Facebook.

Ser man på tidens tendenser, er det ifølge Frisko ikke overraskende, at det er lakridsisen Kung Fu Black, der med over dobbelt så mange stemmer som andenpladsen vandt et overlegent isvalg på Friskos Facebook-side i januar.

I 2013 blev der nemlig solgt hele otte gange så meget lakridsis i Danmark som året før. Nærmere bestemt drejer det sig om 442.000 liter solgt lakridsis, fortæller de nyeste tal fra Analysebureauret Nielsen. Nu er den populære is så tilbage på kortet.

- Sidste års Zapp-comeback var en stor succes. Zapp gik fra at være en glemt klassiker til at placere sig på en flot tredjeplads over Friskos mest solgte is i 2013. Derfor ser vi det som en sikker succes igen at lade forbrugerne bestemme årets retrocomeback, og vi er spændte på at byde Kung Fu Black velkommen tilbage, siger Ditte Nielsen, der er brandmanager hos Frisko.

/BLM/

Kommentarer


Anmeld kommentaren

Giv redaktøren besked, hvis du synes indholdet virker forkert.

Anmeld kommentaren

Redaktøren er underrettet og vil kigge nærmere på indlægget.