V løb fra ansvar
Har Venstre fortrudt deres manglende "ja" til at indgå i budgetaftalen og indset, at det ikke var så smart, at lade sig lokke til at stå udenfor? Eller er det bare fromme nytårsforsæt?
Venstres gruppeformand Mikael Klitgaard har haft travlt på det seneste. Venstres ansvarlighed og interesse i brede budgetaftaler er to dage i træk blevet fremhævet sammen med mange gode tiltag som masterplan på ældreområdet, plan for skolevæsnet, nytænkning indenfor specialområderne osv. Stort set alle de gode tiltag Mikael Klitgaard nævner i sine indlæg er dele af den budgetaftale, der er lavet for 2012 og som Venstre ikke er en del af. Som Venstre ikke ville tage medansvar for. Men det er da positivt, at Venstre nu bakker op om budgetaftalen. Har Venstre fortrudt deres manglende "ja" til at indgå i budgetaftalen og indset, at det ikke var så smart, at lade sig lokke til at stå udenfor? Eller er det bare fromme nytårsforsæt? Mikael Klitgaard nævner, at Venstre hellere vil bygge skoler og børnehaver end nye offentlige kontorer. Nye børnehaver er der afsat penge til 2012 og frem, så det er ikke et enten eller. Plejecenteret der er hoveddelen af projektet på Kvickly grunden vil løfte området og give nogle gode muligheder for både beboere som pårørende. Det er let at komme fra og til, og der er liv omkring centeret. Jeg ved ikke hvor det er Venstre er parat til skolebyggeri? Jeg har da før hørt Mikael Klitgaard være fortaler for, at det igangværende byggeri på Skolegade skole skulle stoppes, der hvor det var i stedet for, at gøre det færdigt, fordi det blev dyrere end oprindeligt budgetteret. "Venstre både på landsplan og i Brønderslev er klar til fremtiden og til at tage ansvar,..." skriver Mikael Klitgaard. Det lyder flot, men historien fortæller noget andet. Venstre og de øvrige borgerlige partier, som ikke var parat til at tage medansvar for budget 2012, er velkommen til at tage del i arbejdet med at udmønte budgetaftalen som S og SF står for, hvis de er parate til at gøre det i den ånd aftalen er indgået. Indflydelse kræver, at man er parate til at tage ansvar og ikke blot udsteder fine nytårsforsæt. Min bekymring er, at "Venstre ved man, hvor er." Ved vi også det efter nytår? Godt nytår.
Få adgang første måned for kun 49 kr.
Prøv Nordjyske nuAllerede abonnent? Log ind
Abonnementet giver adgang til Nordjyske.dk og fornyes automatisk til 109 kr. pr. måned og er uden binding.