Det værst tænkelige skete: Derfor skal du alligevel bestille din pasta herfra

I et lille italiensk køkken på Reberbansgade i Aalborg satser man benhårdt på pasta til en god pris. Læs vores anmeldelse af stedet her

Da maden endelig kommer, er den forrygende. Foto: Kathrine Lykkegaard Jeppesen

Da maden endelig kommer, er den forrygende. Foto: Kathrine Lykkegaard Jeppesen

Det er mørkt, koldt og vådt. Og det føles, som om at sommeren nærmest aldrig har været her - og heller aldrig vender tilbage.

Det er oktober, og lysten til dejlig, varm, blød comfort food er nærmest ustyrlig. Heldigvis har min veninde det på samme måde, da hun besøger mig en torsdag aften efter arbejde.

Så vi er helt enige om, at der skal pasta på bordet.

For omkring et års tid siden åbnede Casa Pazza i Reberbansgade i Aalborg. Før lå den blandt alle de andre madboder på Aalborg Street Food.

Hvis du ikke ved, hvad du skal spise på Aalborg Street Food, kan du tjekke vores guide her.

Jeg forsøger at finde et direkte telefonnummer til Casa Pazza. Det opgiver jeg dog ret hurtigt og vælger i stedet at bestille gennem bestillings-appen "Wolt". Billederne på appen ser utroligt lækre ud, og det er svært at vælge mellem de mange pasta-retter.

Jeg bestiller en pasta con polpette - måske bedre kendt som pasta med kødboller. Min veninde bestiller pasta frutti di mare, som er pasta med muslinger og tigerrejer i hvidvins-flødesauce.

Pasta med kødboller koster 69 kroner. Skaldyrs-pastaen koster 95 kroner. Vi bestiller også et hjemmelavet foccaciabrød til 15 kroner.

Med sodavand kommer vi altså af med 209 kroner for to personer.

Om anmelderen: Kathrine Lykkegaard Jeppesen

Jeg er en 26-årig kvinde, der bor alene i en lejlighed midt i nordens Paris.

Jeg spiser takeaway, når jeg har tømmermænd - eller når køleskabet er gabende tomt. Når jeg har gæster, foretrækker jeg også at hente noget lækkert, frem for at bruge flere timer i køkkenet selv.

Jeg spiser stort set al slags mad - i hvert fald hvad der er sådan relativt etisk forsvarligt. Men jeg hader følelsen af ikke at blive ordentligt mæt. Lad dig ikke narre - selvom jeg er en ung kvinde, spiser jeg som en teenage-dreng i voksealderen.

Når jeg anmelder, er det vigtigt for mig at komme forbi stedet og møde personalet, så jeg vælger selv at hente maden, selvom man også kan få den leveret.

Det går nemt, og maden kan hentes efter ti minutter.

"We do crazy good pasta" står der ruden. Foto: Kathrine Lykkegaard Jeppesen

"We do crazy good pasta" står der ruden. Foto: Kathrine Lykkegaard Jeppesen

Jeg bliver ret overrasket, da jeg ser den lille pasta-biks. Den ligner noget fra en anden tidsalder. Lyset på skiltet udenfor skifter mellem forskellige neon-farver, og indenfor er udtrykket kitch med guldfisk og markante farver. Det står i stærk kontrast til billederne af maden på bestillings-appen Wolt.

Maden er klar, og vi smutter hjem igen.

Da vi kommer hjem og åbner for godterne, sker det værst tænkelige: Vi har fået en forkert ordre. Og det er tilmed en kunde, der har valgt nogle pasta-retter, der står i fuldstændig modsætning til vores smag.

Jeg havde som sagt svært ved at finde Casa Pazzas nummer, da jeg bestilte maden, men heldigvis har jeg fået et fysisk menukort med hjem, og der står deres telefonnummer. Jeg ringer op, de beklager fejlen, og vil komme ud med de rigtige pasta-retter.

Fint. Fejl kan ske.

Jeg blev lovet, at der ville gå omkring en halv time, før de kunne levere maden på min adresse.

Sulten er efterhånden ret påtrængende hos både min veninde og jeg. Og efter tre kvarter er maden stadig ikke dukket op. Her melder irritationen sig for alvor.

Efter 50 minutter banker det på døren - der står en mand med vores mad.

Der er ingen ekstra sodavand - eller noget andet kompensation af en art - og det synes jeg nu nok, at man kunne have gjort. Vi havde selvfølgelig en masse ekstra pasta, som de (sjovt nok) ikke vil have med tilbage.

Selvom focacciabrødet måske ser lidt kedeligt ud, var det bestemt ikke tilfældet. Foto: Kathrine Lykkegaard Jeppesen

Selvom focacciabrødet måske ser lidt kedeligt ud, var det bestemt ikke tilfældet. Foto: Kathrine Lykkegaard Jeppesen

Nu kan vi endelig smage på maden. Og det retter altså en del op på den skuffende oplevelse.

Pastaen er perfekt tilberedt, blød og varm. Min tomatsauce er sød og smagfuld - lige præcis, som den skal være. Kødbollerne er faste og tilpas krydrede. Min venindes pasta med skaldyr er cremet - og råvarerne virker friske og gode.

Focacciabrødet er olieret, smagfuldt og blødt på den lækre måde. Jeg vil klart anbefale at bestille brødet med, hvis du en dag skal have pasta fra Casa Pazza. Det er prikken over i'et.

Foto: Kathrine Lykkegaard Jeppesen

Foto: Kathrine Lykkegaard Jeppesen

Selvom vi var godt sultne, da maden ankom, bliver vi mere end mætte af de to portioner.

Til prisen er det en fuldstændig fremragende madoplevelse. Hvor er det ærgerligt, at det glipper med at få den rigtige bestilling til at begynde med. Det er nødt til at trække ned. Og det trækker altså også ned, at der ikke var nogen kompensation for den ekstra ventetid.

Derfor ender vi på fire ud af seks sodavand. Maden fejler intet.

Casa Pazza

Adresse: Reberbansgade 20, 9000 Aalborg

Åbningstider:

Mandag til fredag: 11.00 - 21.00

Lørdag til søndag: 16.00 - 21.00

Anmeld kommentaren

Giv redaktøren besked, hvis du synes indholdet virker forkert.

Anmeld kommentaren

Redaktøren er underrettet og vil kigge nærmere på indlægget.