Socialforsorg

Ingen penge efter nytår

Kontanthjælpsmodtagere bliver de store tabere, når samlevende par fra nytår sidestilles med ægtefolk

Sisse Vesterskov kommer til at stå uden indtægt efter 1. januar 2014. Så skal hun ifølge loven forsørges af sin kæreste. Men det bliver svært, for hans indtægt er ikke særlig høj.
Sisse Vesterskov kommer til at stå uden indtægt efter 1. januar 2014. Så skal hun ifølge loven forsørges af sin kæreste. Men det bliver svært, for hans indtægt er ikke særlig høj. Foto: Daniel Bygballe

Opdateret 24. maj 2022 kl. 11:38

AALBORG: Kontanthjælpsreformen er udskældt, og derfor har en gruppe borgere arrangeret en demonstration mod loven i Aalborg på fredag. En af dem, der gerne vil have fri fra sin aktivering i kommunen og komme til demonstration, er Sisse Vesterskov fra Nibe.

Få adgang første måned for kun 49 kr.

Prøv Nordjyske nu

Allerede abonnent? Log ind

Abonnementet giver adgang til Nordjyske.dk og fornyes automatisk til 109 kr. pr. måned og er uden binding.

Forsiden