Folkeskole

Kommune klar med ny plan: Fravær blandt skoleelever skal ned

Fraværet blandt folkeskoleeleverne stiger, og derfor igangsætter Jammerbugt Kommunen nu en plan, der skal vende udviklingen

- Hvis vi ikke har fokus på den her problemstilling, kan konsekvensen jo være, at vi står med en række unge mennesker, som ikke kan få deres afgangseksamen og dermed ikke kan få adgang til ungdomsuddannelserne. Vi risikerer at tabe en masse unge mennesker - og det vil jeg ikke være med til. Derfor skal vi forebygge og sætte ind tidligt, siger Ulla Flintholm (V), der er formand for social- og sundhedsudvalget. Arkivfoto: Torben Hansen
- Hvis vi ikke har fokus på den her problemstilling, kan konsekvensen jo være, at vi står med en række unge mennesker, som ikke kan få deres afgangseksamen og dermed ikke kan få adgang til ungdomsuddannelserne. Vi risikerer at tabe en masse unge mennesker - og det vil jeg ikke være med til. Derfor skal vi forebygge og sætte ind tidligt, siger Ulla Flintholm (V), der er formand for social- og sundhedsudvalget. Arkivfoto: Torben Hansen

JAMMERBUGT: - Det betyder meget for de elever, der ikke er til undervisning, for de går jo glip af en masse ting. Det er det største problem. Og så forstyrrer det undervisningen generelt, hvis der er nogle, der er fraværende. Det er et irritationsmoment for hele klassen, fortæller Lise Winther Breumlund.

Få adgang første måned for kun 49 kr.

Prøv Nordjyske nu

Allerede abonnent? Log ind

Abonnementet giver adgang til Nordjyske.dk og fornyes automatisk til 109 kr. pr. måned og er uden binding.

Gå til relaterede emner

Forsiden