Sygesikring

Kommunerne har sløset - nu lander milliard-regning hos de fattigste

Udlændinge i tusindvis flytter hjem uden at melde det til kommunerne. Den manøvre kostede alene sidste år mellem en halv og en hel milliard kroner. De helt store tabere er de kommuner, der i forvejen er blevet snydt for penge

Johanne på 14 år er træt af, at hun ikke kan koncentrere sig i timerne på grund af dårlige faciliteter på sin skole i Brønderslev. Foto: Kim Dahl Hansen
Johanne på 14 år er træt af, at hun ikke kan koncentrere sig i timerne på grund af dårlige faciliteter på sin skole i Brønderslev. Foto: Kim Dahl Hansen Kim Dahl Hansen

Din kommune har sandsynligvis ingen anelse om, hvor mange indbyggere der er i kommunen. For mindst 25.000 mennesker står registreret i Danmark uden at bo i landet, eftersom mange kommuner i årevis har undladt at opdatere antallet af udlændinge i deres kommuner. Det afslørede NORDJYSKE i går.

Få adgang første måned for kun 49 kr.

Prøv Nordjyske nu

Allerede abonnent? Log ind

Abonnementet giver adgang til Nordjyske.dk og fornyes automatisk til 109 kr. pr. måned og er uden binding.

Gå til relaterede emner

Forsiden