Sygehuse

Ledende overlæger gør oprør mod spareplan

Regionsrådsformand Ulla Astman (S) afviser at gribe ind - det op til sygehusledelsen at fordele omprioritering

Ledende overlæge Gitte Nielsen, Regionshospitalet Nordjylland i Hjørring: - Nok er nok. Arkivfoto: Hans Ravn
Ledende overlæge Gitte Nielsen, Regionshospitalet Nordjylland i Hjørring: - Nok er nok. Arkivfoto: Hans Ravn Hans Ravn

Otte ledende overlæger på Regionshospital Nordjylland råber nu vagt i gevær. I et åbent brev til hospitalsledelsen og til regionspolitikerne skriver de, at det vil gå ud over patientsikkerheden, hvis Klinik Medicin, hvor de alle arbejder, i 2018 skal spare de godt syv mio. kr., der kræves.

Få adgang første måned for kun 49 kr.

Prøv Nordjyske nu

Allerede abonnent? Log ind

Abonnementet giver adgang til Nordjyske.dk og fornyes automatisk til 109 kr. pr. måned og er uden binding.

Gå til relaterede emner

Forsiden