Sygesikring

Op mod 50.000 borgere forsvundet: Ingen aner, hvor mange mennesker der er i Danmark

Kommunerne har i årevis glemt at tælle, hvor mange naboer du har. Hjørring Kommune vidste eksempelvis ikke, at 34 udenlandske højskoleelever var rejst ud af landet. Og med sig tager de et lille, men vigtigt gult kort, der koster mange skattekroner

Når udlændinge forlader Danmark, tager de et lille gult kort med sig hjem - med det kan de uberettiget gå til lægen, få lavet hofter og modtage skattegoder. Grafik: Palle Olsen.
Når udlændinge forlader Danmark, tager de et lille gult kort med sig hjem - med det kan de uberettiget gå til lægen, få lavet hofter og modtage skattegoder. Grafik: Palle Olsen.

Det spøger i Danmark.

Få adgang første måned for kun 49 kr.

Prøv Nordjyske nu

Allerede abonnent? Log ind

Abonnementet giver adgang til Nordjyske.dk og fornyes automatisk til 109 kr. pr. måned og er uden binding.

Gå til relaterede emner

Forsiden