Per Arnoldi er ofte gået sine egne veje, og nu med en erindringsbog

En ny selvbiografi fra kunsteren Per Arnoldi er ikke traditionelt opbygget, men er en "række sammenflikkede og strittende anekdoter".

- Jeg har måske af og til lagt mig ud med kunstnere, fordi de forsøgte at leve af en mytologi. Jeg har forsøgt at leve af en realitet, siger Per Arnoldi, der ikke har været bange for kommercielle opgaver.?Foto: Carsten Lauridsen
- Jeg har måske af og til lagt mig ud med kunstnere, fordi de forsøgte at leve af en mytologi. Jeg har forsøgt at leve af en realitet, siger Per Arnoldi, der ikke har været bange for kommercielle opgaver.?Foto: Carsten Lauridsen

Opdateret 04. september 2017 kl. 16:40

Det er en næsten overdreven idyl, der møder én i Raadvad på en solskinsdag. På den ene siden af vejen er en dam med svaneunger, der er blevet store, men endnu ikke hvide. På den anden side knivfabrikkens fine gamle bygninger. Det er her nord for København, Per Arnoldi har værksted, og han tager imod inde i gården, hvor et par lærere også forsøger at holde styr på de elever, som er på besøg på den naturskole, som er nabo. Det går ikke så godt, vurderer Arnoldi og lufter en tanke om, at han skal gå derover. I sin egen korte karriere som lærer havde han ingen problemer med at holde styr på børnene.

Få adgang første måned for kun 49 kr.

Prøv Nordjyske nu

Allerede abonnent? Log ind

Abonnementet giver adgang til Nordjyske.dk og fornyes automatisk til 109 kr. pr. måned og er uden binding.

Forsiden