Vil du være med i en gave?
Det er ok at sige nej til at give gaver til kolleger, mener fagforeningsformand, selvom det også gør noget godt for arbejdsmiljøet, at vi for eksempel fejrer hinandens fødselsdage
Mange vil kunne nikke genkendende til den slags mails, for det er ikke kun svendeprøver, jubilæer og lignende arbejdsrelevante mærkedage, som fejres på jobbet. Også bryllupper, fødselsdage og barsel er begivenheder, hvor kollegerne ofte gerne vil give en gave i en eller anden form. Det er en smuk tanke, og den er ikke uden betydning for, hvordan vi oplever fællesskabet på en arbejdsplads, men den er også potentielt konfliktområde.
Få adgang første måned for kun 49 kr.
Prøv Nordjyske nuAllerede abonnent? Log ind
Abonnementet giver adgang til Nordjyske.dk og fornyes automatisk til 109 kr. pr. måned og er uden binding.