annonce

Online succes – sådan kommer du godt i gang

E-commerce-markedet er i rivende udvikling – og har faktisk været det rigtig længe.

De danske virksomheder har nærmest uafhængig af branchen i den grad fået øjnene op for, hvad online tilstedeværelse rent faktisk betyder for forretningen. Netop derfor ser vi flere og flere virksomheder, der opretter webshops ud fra en ambition om at vækste på online salg – ofte som supplement til deres fysiske forretning.

Går du også og drømmer om at få kickstartet dit online salgseventyr, men mangler du den fornødne viden og de rette redskaber til at komme ordentligt i gang? I så fald er du landet det helt rette sted. I denne korte artikel sætter vi fokus på, hvordan virksomheder skaber de bedste betingelser for at få online succes.

Læs med nedenfor – god fornøjelse!

Hop med på den digitale bølge – med en fastlagt plan i bagagen

Lad os lige starte med at tage et skridt tilbage og kigge på emnet ud fra et overordnet perspektiv. For hvorfor skal du overhovedet investere tid og ressourcer i en online forretning, når du allerede har en fysisk af slagsen etableret? Jo, det er der såmænd rigtig mange gode grunde til.

Den vigtigste grund er, at markedet for e-commerce ekspanderer mere end nogensinde. Forbrugerne er blevet digitale, og særligt med den nye generation af ”digitale indfødte” vil online shopping stige stødt den kommende fremtid. Derfor kan der være stor fornuft i allerede nu at hoppe med på den digitale bølge. Ikke som en erstatning af det fysiske salg, men derimod som et vigtigt supplement, der kan booste den samlede omsætning.

Men før du kaster dig hovedkulds ud i dit online salgseventyr, er det vigtigt, at du forinden gør dig et grundigt forarbejde:

- Definer dine forretningsmål

- Læg en plan for webshoppens setup og indholdsproduktion

- Planlæg dine marketing-tiltag

- Opsæt tracking – og lav løbende monitorering og evaluering.

Disse indledende forberedelser er alfa og omega. Det er kort sagt forudsætningsgrundlaget for, at du kan få succes med din online forretning. Derfor kan det også anbefales at tage fat i et digitalt marketing-bureau, der kender til e-commerce-markedets logikker, og som kan hjælpe dig med alt lige fra opsætning, SEO og Google Ads til tracking, monitorering og analyse.

Inbound marketing – tiltræk kunder med værdiskabende content

Når først du har fået styr på de indledende processer og har selve webshoppen på plads, er det næste naturlige step at få skabt indhold til din side. Og her er der ikke tale om en hvilken som helst type indhold – men derimod det gode og relevante indhold.

Et stigende antal webshopejere og marketers forsøger i dag at skaffe nye og flere kunder via såkaldt inbound marketing. Dette er en content marketing-disciplin, hvis formål er at tiltrække besøgende til hjemmesiden uden nødvendigvis at skulle hive dem derind. Inbound marketing står i modsætningen til outbound marketing, som omvendt handler om at skubbe de kommercielle salgsbudskaber ud til brugerne. Altså ”pull marketing” overfor ”push marketing”.

Men for at inbound marketing-tilgangen kan fungere og give afkast, kræver det i første omgang, at din webshop rent faktisk har noget relevant indhold, der har tilstrækkelig høj værdi til, at brugerne på egen hånd går ind på webshoppen. At udvikle attraktiv og værdiskabende content er en vanskelig opgave, der både kræver forståelse for din målgruppes behov og (søge)adfærd samt ikke mindst SEO-indsatser, der kan højne teksternes synlighed og søgbarhed på Google.

Bliv klogere på inbound marketing her og lav eventuelt et samarbejde med et professionelt content marketing-bureau, der kender til inbound-strategi og kan rådgive dig i, hvordan du får det maksimale ud af din webshops indhold.

Med det rette content og en målrettet annonceringsindsats vil du allerede være godt stillet og godt på vej til at opnå online succes med din forretning.

Held og lykke med dit online salgseventyr!

Kommentarer


Anmeld kommentaren

Giv redaktøren besked, hvis du synes indholdet virker forkert.

Anmeld kommentaren

Redaktøren er underrettet og vil kigge nærmere på indlægget.

Du skal skrive noget tekst

Du skal skrive noget tekst